LVMH повиши офертата си за Tiffany до почти $16 млрд.
Все още обаче няма гаранция, че ще се постигне сделка

© ECONOMIC.BG / Tiffany & Co
~ 2 мин.
Френската група за луксозни стоки LVMH е успяла да убеди американската верига за бижута Tiffany & Co да й предостави достъп до финансовата си документация за поверително надлежно проучване, след като е повишила офертата си за изкупуване до близо 16 милиарда долара, съобщи Ройтерс, като цитира запознати източници.
Това представлява ключов момент в офертата на LVMH за емблематичния американски производител на годежни пръстени. По-рано този месец Tiffany отхвърли първоначалната оферта на LVMH в кеш в размер на 120 долара на акция, аргументирайки, че тя значително подценява компанията.
Tiffany се е съгласила да предостави на LVMH достъп до книжата си, след като последната подслади офертата си до близо 130 долара на акция, посочват източниците. Tiffany планира да продължи преговорите за по-добра оферта и няма сигурност, че ще бъде постигната сделка, допълват източниците.
LVMH и Tiffany все още не са коментирали ситуацията официално.
Акциите на Tiffany скочиха с 3,6% до 127,75 долара в късната търговия в Ню Йорк в сряда.
Tiffany, основана в Ню Йорк през 1837 г. и представена във филма от 1961 г. „Закуска в Тифани“ с участието на Одри Хепбърн, се бори с падащите годишни продажби и печалби от 2015 г., като успя да обърне тренда през 2017 г.
Под управлението на главния изпълнителен директор Алесандро Болиоло, бивш шеф на модната фирма Diesel и възпитаник на Bulgari, Tiffany изгради своя бизнес с електронна търговия и се опитва да ухажва по-млади купувачи с по-достъпни бижута като висулки и обеци и нови дизайни.
LVMH обаче смята, че Tiffany трябва да харчи повече за преоткриване и пускане на пазара на своите марки и че може да постигне това само като поделение на LVMH, според източниците.
Покупката на Bulgari от LVMH през 2011 г. засили най-малкото и ново бизнес поделение - за бижута и часовници, което включва също часовниците Hublot и Tag Heuer. Независимо от това, този бизнес представлява 9% от приходите и 7% от печалбата на LVMH през 2018 г., което е около една пета от размера на основния бизнес на конгломерата с модни аксесори и чанти, и под чиято шапка са марки като Christian Dior, Givenchy и Louis Vuitton.
Придобиването на Tiffany би увеличило дела на LVMH в категорията булки и диаманти, както и позициите й сред американските купувачи на луксозни стоки. Ако има сделка, LVMH планира да държи марките на Bulgari и Tiffany разделени, според един от източниците.
Това представлява ключов момент в офертата на LVMH за емблематичния американски производител на годежни пръстени. По-рано този месец Tiffany отхвърли първоначалната оферта на LVMH в кеш в размер на 120 долара на акция, аргументирайки, че тя значително подценява компанията.
Tiffany се е съгласила да предостави на LVMH достъп до книжата си, след като последната подслади офертата си до близо 130 долара на акция, посочват източниците. Tiffany планира да продължи преговорите за по-добра оферта и няма сигурност, че ще бъде постигната сделка, допълват източниците.
LVMH и Tiffany все още не са коментирали ситуацията официално.
Акциите на Tiffany скочиха с 3,6% до 127,75 долара в късната търговия в Ню Йорк в сряда.
Tiffany, основана в Ню Йорк през 1837 г. и представена във филма от 1961 г. „Закуска в Тифани“ с участието на Одри Хепбърн, се бори с падащите годишни продажби и печалби от 2015 г., като успя да обърне тренда през 2017 г.
Под управлението на главния изпълнителен директор Алесандро Болиоло, бивш шеф на модната фирма Diesel и възпитаник на Bulgari, Tiffany изгради своя бизнес с електронна търговия и се опитва да ухажва по-млади купувачи с по-достъпни бижута като висулки и обеци и нови дизайни.
LVMH обаче смята, че Tiffany трябва да харчи повече за преоткриване и пускане на пазара на своите марки и че може да постигне това само като поделение на LVMH, според източниците.
Покупката на Bulgari от LVMH през 2011 г. засили най-малкото и ново бизнес поделение - за бижута и часовници, което включва също часовниците Hublot и Tag Heuer. Независимо от това, този бизнес представлява 9% от приходите и 7% от печалбата на LVMH през 2018 г., което е около една пета от размера на основния бизнес на конгломерата с модни аксесори и чанти, и под чиято шапка са марки като Christian Dior, Givenchy и Louis Vuitton.
Придобиването на Tiffany би увеличило дела на LVMH в категорията булки и диаманти, както и позициите й сред американските купувачи на луксозни стоки. Ако има сделка, LVMH планира да държи марките на Bulgari и Tiffany разделени, според един от източниците.