Марката все още е водещ критерий при избор на таблет от българите
Все по-често те се ориентират към устройства от по-висок клас

© ECONOMIC.BG / Pixabay
~ 3 мин.
Марката все още е най-посочваният критерий при избор на таблет от българските потребители. В момента в топ 3 на най-притежаваните брандове са Lenovo, Samsung и Huawei, с превес на първия. Това показват данните от актуално проучване на клиентските нагласи, направено по поръчка на Huawei от маркетинговата рисърч агенция Pragmatica.
Изследването разкрива профила на потребителите, които реално ползват своите таблети, което е важно уточнение на фона на наличието на голям брой продадени, но не използвани активно устойства.
Овен марката, другите фактори, които привличат вниманието на хората преди покупка, са цената, размерът на дисплея, качеството на звука, дизайна на таблета и материала, от който е направен. Всички те са с почти еднакви резултати.
Българският пазар като цяло е чувствителен към цените, но проучването много ясно показва ориентация към качествени продукти от висок клас в сегмента на таблетите, които изграждат своя собствена, различна от тази на смартфоните с голям дисплей, категория на използване. Затова и вторият най-интересен за потребителите дисплей за таблет е този над 10 инча.
От Huawei се похвалиха, че сред хората, за които качеството е основен фактор за покупка, именнот техният бранд се явява предпочитан избор според проучването на Pragmatica. Например сред посочилите за важен фактор „материалът, от който е направен таблетът“, 33% предпочитат като устройства Huawei, което е с 12% повече от втория предпочитан бранд в тази подгрупа.
Данните от изследването съвпадат с анонса на старта на продажбите на премиум таблета Huawei MediaPad M5 на българския пазар.
За какво хората използват таблета си
Очаквано сред резултатите води отговорът „за разглеждане на уеб сайтове“, който са дали 66% от анкетираните. Активните потребители на таблети обаче пътуват много и вторият най-посочван отговор с резултат от 53.8% е „при пътуване“. Гледането на клипове и филми е третият най-често срещан отговор с почти 48%, като силен резултат има и слушането на музика с 34.6%.
Прави впечатление, че въпреки че болшинството от анкетираните са хора с висше образование, използването на социални мрежи е посочено от 47.1% от тях, докато четенето на мейли – от едва 40%, а директният отговор „за работа“ е избран от едва 33.5% от тях.
Заключението, че таблетът е много повече персонално и семейно устройство за развлечение, отколкото за работа, се подкрепя и от разпределението на използването им в различните часове от денонощието.
Най-много хора ползват устройствата си между 18:00-21:00 часа (23.7%), следвани от тези, които правят това след 21:00 часа до полунощ (22.4%). „Дневното“ потребление се откроява между 09:00 – 12:00 часа (11.5%) и 15:00-18:00 часа (9.6%), което е както за работа, така и за забавление на децата, тъй като половината участници споделят, че предоставят таблета на децата си, една трета от тях го правят по няколко пъти в седмицата, и единствено не биха го предоставили на бебе.
Как българите си купуват таблети
Проучването показва, че сред реално използващото таблетите си градско население във възрастовия диапазон 25-55 години, 68.8% са го закупили самостоятелно, без план с интернет, 33.5% са го закупили от верига за техника, а почти 30% - от мобилен оператор. За 17% от анкетираните, таблетът е бил подарък.
На каква възраст са потребителите им
Според проучването, активните градски потребители на таблети в България на възраст 25-55 години, са разпределени почти поравно във възрастовите групи 25-34, 35-44, и 45-55 години, като превес с резултат 36.1%, все пак има групата 35-44 години. Почти 40% от отговорилите живеят в София, а 79.3% са с висше образование.