Мъск изкарал през 2017 г. по-малко от средния американец

Изпълнителният директор на Tesla е сред най-ниско платените мениджъри в САЩ

Мъск изкарал през 2017 г. по-малко от средния американец
Илон Мъск, един от най-богатите хора в света, също е и сред най-ниско платените изпълнителни директори.  Той е спечелил миналата година $49 920 като възнаграждение от компанията, обяви Tesla.

Толкова се изкарват в Калифорния при 80-часова работна седмица за минималната работна ставка  ($10,50 на час, плюс извънреден труд), пресмята CNN.

Това е по-малко от $57 617, които средното американско домакинство печели всяка година, според Бюрото за преброяване на населението.

Въпреки това Мъск дори не взема тези пари и те стоят и се трупат, допълват от компанията. 

Не се притеснявайте обаче, за скромното заплащане на Мъск. Той има 37.9 милиона акции на Tesla, чиято пазарна стойност е около 13 милиарда долара.

Също така е основен акционер в SpaceX, пред която изглежда стои добро бъдеще, особено след като във вторник изстреля най-голямата си ракета Falcon Heavy. 
Мъск е 40-ият най-богат човек в света, със състояние от 21,4 млрд. долара, според Блумбърг.

Не е нечувано мениджърите на някои от най-големите компании в света да получават като възнаграждение 1 долар или сходна скромна сума, особено ако те имат и голяма част от акциите на компанията, както е в случая с Мъск. Съоснователите на Google Лари Пейдж и Сергей Брин са получавали само по 1 долар годишно възнаграждение, откакто компанията  е публична.

Мъск може в крайна сметка да получи повече пари - много повече - ако Tesla постигне своите агресивни цели за пазарна стойност.

Ако всички те бъдат постигнати, той ще получи акции на стойност около 55,8 милиарда долара. Дори и тогава, Мъск все още няма да носи вкъщи типичната заплата на главен изпълнителен директор или кешов бонус.

Вчера Tesla обяви загуба от 675 млн. долара за последното тримесечие, пет пъти по-висока от загубата, която е отчела за същия период преди година. Компанията има проблеми с увеличаването на производството на първата си масова кола - Model 3.
Коментари: 0