Mercedes обеща 10 електрически модела до 10 години
Компанията планира колите и да изминават поне 700 км. с едно зареждане
~ 1 мин.
Германският автомобилен производител Daimler ще инвестира 10 млрд. евро през следващите десет години, за да разработва технологии за електрически коли.Това обяви рководителят на развойната дейност в компанията Томас Вебер, цитиран от Automedia. По неговите думи до 2025 г. ще има 10 модела с електрическо задвижване. Седем от тях ще са с емблемата на Mercedes-Benz, а останалите три - на Smart.
По думите на Вебер техните автомобили ще могат да изминават по 700 км. с едно зареждане, благодарение на напредъка в областта на батериите. В момента най-доброто постижение е на Opel Ampera-E, които изминават около 500 км.
Mercedes обяви намерението си за мощна електрическа офанзива още на салона в Париж, където бе представен и първият прототип от новата гама, наречен EQ. Така вече всички големи германски производители очертават електромобилите като главна тенденция за бъдещето - резултат отчасти на охлаждането към дизеловите технологии и отчасти на напредъка при батериите.
Цената на литиево-йонните акумулатори падна от 600 до 250 долара за киловат в последните пет години. Поне три изследователски групи работят върху следващото поколение, което би трябвало да смъкне себестойността им под 100 долара и да увеличи капацитета с 50 до 70%. Това вече би направило електрическото задвижване реален конкурент на двигателя с вътрешно горене - дори и без държавни субсидии и отстъпки.
Междувременно Daimler потвърди, че няма да се отказва преждевременно от дизеловата технология и дори възнамерява да продължи да я предлага и в САЩ. По-рано през седмицата VW обяви, че повече няма да продава дизели в Северна Америка.
По думите на Вебер техните автомобили ще могат да изминават по 700 км. с едно зареждане, благодарение на напредъка в областта на батериите. В момента най-доброто постижение е на Opel Ampera-E, които изминават около 500 км.
Mercedes обяви намерението си за мощна електрическа офанзива още на салона в Париж, където бе представен и първият прототип от новата гама, наречен EQ. Така вече всички големи германски производители очертават електромобилите като главна тенденция за бъдещето - резултат отчасти на охлаждането към дизеловите технологии и отчасти на напредъка при батериите.
Цената на литиево-йонните акумулатори падна от 600 до 250 долара за киловат в последните пет години. Поне три изследователски групи работят върху следващото поколение, което би трябвало да смъкне себестойността им под 100 долара и да увеличи капацитета с 50 до 70%. Това вече би направило електрическото задвижване реален конкурент на двигателя с вътрешно горене - дори и без държавни субсидии и отстъпки.
Междувременно Daimler потвърди, че няма да се отказва преждевременно от дизеловата технология и дори възнамерява да продължи да я предлага и в САЩ. По-рано през седмицата VW обяви, че повече няма да продава дизели в Северна Америка.