Mercedes сви с 40% въглеродния отпечатък на електромобилите си
Производителят на луксозни коли използва нисковъглероден алуминий в новата си електрическа гама CLA

© ECONOMIC.BG / depositphotos
Алуминият, произведен с възобновяема енергия и от рециклиране, помага на Mercedes-Benz да намали емисиите на CO2 при производството на новата си линия електрически превозни средства, част от по-широките усилия за декарбонизация на операциите, съобщиха ръководители пред Reuters.
Производителят на луксозни автомобили използва нисковъглеродния алуминий, разработен в партньорство с норвежкия производител на метали Norsk Hydro, за да произведе новия си електрически модел CLA.
Сътрудничеството е пример за това как производителите на премиум потребителски продукти могат да плащат допълнително за суровини в замяна на по-екологичен профил, казаха ръководители на двете компании.
Разбира се, има допълнителни разходи при използването на особено нисковъглеродна стомана или алуминий“, каза Гунар Гутенке, вицепрезидент по снабдяването и качеството на доставчиците на Mercedes-Benz.
„Устойчивостта и желаните продукти, като тези, които произвеждаме, просто вървят ръка за ръка“, каза той.
Нарастващо търсене на нисковъглеродни продукти
Компаниите отказаха да предоставят разбивка на разходите, но заявиха, че новият CLA е произведен с 40% по-малко емисии на CO2 спрямо неелектрическия си предшественик.
Въпреки че декарбонизацията на веригите за създаване на стойност може да бъде скъпа, партньорствата предлагат начин за споделяне на тежестта, така че тя да не се поема само от производителите или клиентите, каза главният изпълнителен директор на Norsk Hydro Ейвинд Калевик.
Ценовата премия на метала също не възпира купувачите, дори на по-трудния пазар за алуминий, наблюдаван през последните години, белязан от нисък икономически растеж, добави той.
Наблюдаваме нарастващо търсене на нисковъглеродни продукти“, каза Калевик.
Металът, произведен за Mercedes в Аардал на Norsk Hydro на брега на Норвегия, отделя само 3 кг емисии на CO2 на килограм алуминий в сравнение със средно глобално ниво от 16.7 кг, съобщиха компаниите.
Той включва една четвърт алуминиев скрап в сместа, което допълнително намалява обема на първичния метал от енергоемката топилня.
В миналото Mercedes беше критикуван заради рекламна кампания, подчертаваща устойчивостта, в момент, когато компанията беше изправена пред съдебен иск от климатична група в Германия относно въздействието ѝ върху околната среда. Делото беше прекратено от германски съд през 2022 г.