Метавселената навлиза в хотелиерския бизнес
Френският гигант Accor вече експериментира с виртуалния свят, а Millennium Hotels and Resorts създаде първия мета хотел

© ECONOMIC.BG / Depositphotos
Повишената цифровизация и непрекъснато развиващите се технологии разтърсват световната хотелиерска индустрия. Един от първите, които проявяват интерес към метавселената, е френският гигант Accor, който иска чрез технологиите да създаде нови изживявания за клиентите.
Представете си как се потапяте в хотелска стая или апартамент още преди да ги резервирате или изпробвате място за срещи за следващото си голямо бизнес събитие, без да напускате дома или офиса си.
Нововъзникващата метавселена, дигитален свят, захранван от 3D, виртуална реалност и технологии за добавена реалност, е настроен да отвори всякакви нови изживявания от типа „опитайте, преди да купите“ за клиентите на хотели в бъдеще.
Има много възможности и ние започнахме да го правим с Ibis Styles, например, когато каним хора да бъдат част от метавселената, за да открият на какво ще се насладят физически, когато се настанят“, споделя в интервю за Euronews Антоан Дюбоа, ръководител на маркетинговите комуникации в Accor Hotels. „Направихме някои пространства и някои спални в метавселената и забелязахме голям интерес от страна на хората“.
Accor не се фокусира само върху измерението „опитайте, преди да купите“, но и върху преживяванията на гостите по време на пътуване. В Помпей, Италия, хотелът преразказва историята на града през метавселената
Отсядате в MGallery (бел. ред. – хотелска марка Accor) в сърцето на Помпей и с помощта на метавселената може да научите какъв е бил градът“, обяснява Дюбоа.
Accor не е единственият гигант в хотелиерството, който изследва метавселената. Миналата година Millennium Hotels and Resorts влезе във виртуалния свят, обявявайки своя хотел там за първия по рода си.
С аватар, насочващ гостите, The M Social Decentraland беше описан като предефиниция на хотелите чрез създаването на „онлайн приключения, които се интегрират със събития от реалния живот“.
Проблемът, който имаме с метавселената, е обхватът и използването на потребителя“, каза Дюбоа. „Ако погледнем данните, докоснахме някои микроцели и сме масов пазар, главно за марки. Така че трябва да сме сигурни, че когато разгръщаме неща и разработваме неща в метавселената, можем да достигнем до хора в мащаб“.
Според проучване, публикувано от McKinsey миналата година, метавселената може да генерира повече от 4.5 трилиона евро стойност до 2030 г.
Проучването също така цитира данни, които показват, че около 60 процента от потребителите са развълнувани от прехода на ежедневните дейности към метавселената.
Accor смята, че в бъдеще метавселена може да измести традиционните форми на обучение и виртуалните пространства да се превърнат в работещ модел за място за обучения.
Едно нещо в метавселената, което наистина работи супер добре, е когато мислите не само за b2c, но и за b2b. Например, създаване на пълна вселена за всички служители на хотела, за да се обучават, когато се присъединят към компанията“, обясни Дюбоа. „Да приветстваш хората, да направиш правилно чекиране, да разрешиш проблем и да бъдеш обучен в това пространство, без никакви последици за истинския клиент, е нещо, което работи супер добре“.
През 2021 г. основателят на Facebook Марк Зукърбърг приветства метавселената като следващата голяма идея за интернет и дори преименува своята компания за социални медии на Meta. Оттогава насам обаче много хора започнаха да се съмняват в реализацията на проекта, както и да се тревожат за сигурността на потребителите.
„Определено метавселената е възможност да отидем по-далеч, но не мисля, че ще спре хората да пътуват в бъдеще“, прогнозира Дюбоа. „В крайна сметка хотелската вселена, в края на вашето потребителско пътуване, това е физическо преживяване. Трябва да спите някъде, трябва да ядете някъде, трябва да се насладите, трябва да се срещнете някъде по физически начин“.