Метро България дава втори шанс на несъвършените плодове и зеленчуци
Програмата "Грозни, но вкусни" позволява на българските производители да намерят пазар на нереализираната си продукция

МЕТРО България дава втори шанс на несъвършените плодове и зеленчуци, които не покриват козметичните стандарти за размер, цвят и форма, но са вкусни и напълно безопасни. Плодовете и зеленчуците се предлагат в хартиени торби, с цел да се намали употребата на найлонови и пластмасови пликове.
За момента „грозни, но вкусни“ плодове и зеленчуци – тиквички, патладжан, краставици и костилкови могат да бъдат намерени в МЕТРО магазините Благоевград, Пловдив 1, София 1 и Варна. До края на сезона се очакват „грозни, но вкусни“ плодове и зеленчуци и в останалите магазини от страната.
Асортиментът на плодове и зеленчуци зависи от сезона, наличността и реколтата на земеделците, а ползата от инициативата "Грозни, но вкусни" е за всички. Фермерите намират пазар за своята останала продукция. Новата програма на МЕТРО подкрепя местните производители по отношение на изграждането на капацитет, развитие и спестяване на разходи. Клиентите се възползват от асортимент и качество на фиксирана цена от 1,29 лв. за хартиена торба.
Всяка година фермерите в България не успяват да реализират 20% от производството на плодове и зеленчуци поради "козметичните" стандарти за качество. Около 1/3 от определени храни в света се губят, докато 1 от 7 милиарда души по света страдат от глад. В Европейския съюз 9,1 милиона тона храна се губи по време на производството и 25% от пресните продукти се изхвърлят поради несъвършенства или козметични щети.
"Стартираме новата ни инициатива "Грозни, но вкусни ", която има за цел да намали нереализираната след събиране на реколтата продукция на земеделските стопани", казва Добрина Марчева, мениджър на отдел „Качествен контрол“ в МЕТРО Кеш енд Кери България. "Инициативата включва плодове и зеленчуци, които нямат добър външен вид, размер, цвят и форма. Те обаче си остават също толкова вкусни и безопасни, колкото и стандартните!".
Предлагането зависи от реколтата на местните фермери, с които МЕТРО работи. Всички стоки се продават с един общ номер на артикула и клиентите ще могат да избират различни продукти с които да напълнят своите хартиени торбички с надпис "Отгледано с грижа в България. " МЕТРО България търси решение и с проблема с пластмасовите отпадъци, който вече се очертава като глобален екологичен проблем. Чрез тази инициатива компанията допълнително укрепва партньорството си с доставчици и показва отговорност към земеделските общности и околната среда.
"Грозни, но вкусни" започва първо с продуктите "Отгледано с грижа в България", доставени от местни фермери. Ако успее, кампанията може да бъде разширена по-късно до целия асортимент плодове и зеленчуци, доставяни на МЕТРО България.
За „Отгледано с грижа в България“
Програмата „Отгледано с грижа в България“ стартира през 2017 г. като нов модел при търговията с плодове и зеленчуци, разчитащ на директно партньорство с малки земеделски производители. През последните две години програмата се превърна в свързващо звено между земеделците и професионални клиенти от хотелския и ресторантьорския бизнес. Тя включва над 400 вида локални артикули. Партньори на МЕТРО в програмата са над 150 малки фермери в цялата страна. Реализираният обем на български плодове и зеленчуци през годината е над 4 300 тона, а асортиментът включва стари български сортове като Куртовска капия, домати Розова магия, Алено сърце и селска краставица, уникалният Реселешки лук и много други.