Международната електронна търговия ще расте с 25%
До 2020 г. изтъргуваните обеми трябва да достигнат 900 млрд. долара

4322
~ 2 мин. четене
Обемите при трансграничната електронна търговия се очаква да растат с 25% до 2020 г., което е двойно по-голям темп от растежа на вътрешния пазар за електронна търговия. Това показва анализ на куриерската компания DHL Express, който разглежда подробно пазарите и продуктите, които имат най-голям потенциал за растеж, мотивацията и предпочитанията на клиентите, които пазаруват онлайн международно, както и факторите за успех на онлайн търговците, които желаят да стъпят на международния пазар.
Изследването показва, че такива растежи са регистрирани през 2015 и 2016 г., а обобщените обеми ще достигнат 900 млрд. долара в края на това десетилетие, а увеличението за шест години ще е три пъти.
“Международните доставки са много по-лесни отколкото много търговци предполагат. Всеки ден ние виждаме положителния ефект, който това има върху растежа на бизнеса на нашите клиенти”, казва Кен Алън, изпълнителен директор на DHL Express. По неговите думи всеки продукт има потенциала да стане премиум както чрез разработване на луксозна линия, така и чрез предлагането на по-високи нива на качеството, което да отговори на високите изисквания на клиентите, които са готови да платят допълнително за това.
„Възможностите „go global” и “go premium” са отворени за всички търговци от всякакви пазари. Нашата глобална мрежа, предлагаща услугата „от врата до врата” е идеално решение за всеки търговец, който цели развитието на премиум услугата или просто търси начин да стъпи на нови международни пазари директно – без да инвестира в ресурси за складиране или разпространение“, добавя Кен Алън.
Основните предизвикателства, подчертани от потребителите на трансграничната търговия са свързани с логистиката, доверието, цената и обслужването на клиентите, се посочва в доклада. Там се отбелязва също, че електронната търговия е родила нова екосистема от фасилитатори и решения (като системи за разплащане и програми, които локализират кога последно потребителят е бил в уебсайта) и помага на търговците да адаптират предлаганите от тях продукти в дигиталния свят и да преговарят с клиентите на международния пазар.
Глобалните логистични партньори могат да направят най-доброто сравнение между централизирано и локално складиране и реализация. От своя страна, бързите, надеждни и гъвкави опции за доставка могат да бъдат важен инструмент в превръщането на спекулативен интерес и дългосрочна лоялност на клиентите.
Докладът на DHL се основава предимно на научни изследвания и по-задълбочени интервюта, проведени от Асоциация на управленските консултантски организации, както и на повече от 1800 проучвания на търговци и производители в шест държави. Той хвърля светлина върху развиващата се електронна търговия, като отбелязва, че предлагането и търсенето стават все по-сложни.
Производителите все повече се възползват от електронната търговия, като прескачат посредника и директно предлагат своите продукти онлайн на крайния потребител. Това се очаква да доведе до 30% по-бърз ръст в трансграничната електронна търговия в сравнение с други групи търговци. Клиентите от много пазари също започват да имат все по-високи изисквания, позовавайки се на наличността и доверието в продукта, както и в атрактивните оферти – мотивиращи фактори за чуждестранните онлайн търговци.
Изследването показва, че такива растежи са регистрирани през 2015 и 2016 г., а обобщените обеми ще достигнат 900 млрд. долара в края на това десетилетие, а увеличението за шест години ще е три пъти.
“Международните доставки са много по-лесни отколкото много търговци предполагат. Всеки ден ние виждаме положителния ефект, който това има върху растежа на бизнеса на нашите клиенти”, казва Кен Алън, изпълнителен директор на DHL Express. По неговите думи всеки продукт има потенциала да стане премиум както чрез разработване на луксозна линия, така и чрез предлагането на по-високи нива на качеството, което да отговори на високите изисквания на клиентите, които са готови да платят допълнително за това.
„Възможностите „go global” и “go premium” са отворени за всички търговци от всякакви пазари. Нашата глобална мрежа, предлагаща услугата „от врата до врата” е идеално решение за всеки търговец, който цели развитието на премиум услугата или просто търси начин да стъпи на нови международни пазари директно – без да инвестира в ресурси за складиране или разпространение“, добавя Кен Алън.
Основните предизвикателства, подчертани от потребителите на трансграничната търговия са свързани с логистиката, доверието, цената и обслужването на клиентите, се посочва в доклада. Там се отбелязва също, че електронната търговия е родила нова екосистема от фасилитатори и решения (като системи за разплащане и програми, които локализират кога последно потребителят е бил в уебсайта) и помага на търговците да адаптират предлаганите от тях продукти в дигиталния свят и да преговарят с клиентите на международния пазар.
Глобалните логистични партньори могат да направят най-доброто сравнение между централизирано и локално складиране и реализация. От своя страна, бързите, надеждни и гъвкави опции за доставка могат да бъдат важен инструмент в превръщането на спекулативен интерес и дългосрочна лоялност на клиентите.
Докладът на DHL се основава предимно на научни изследвания и по-задълбочени интервюта, проведени от Асоциация на управленските консултантски организации, както и на повече от 1800 проучвания на търговци и производители в шест държави. Той хвърля светлина върху развиващата се електронна търговия, като отбелязва, че предлагането и търсенето стават все по-сложни.
Производителите все повече се възползват от електронната търговия, като прескачат посредника и директно предлагат своите продукти онлайн на крайния потребител. Това се очаква да доведе до 30% по-бърз ръст в трансграничната електронна търговия в сравнение с други групи търговци. Клиентите от много пазари също започват да имат все по-високи изисквания, позовавайки се на наличността и доверието в продукта, както и в атрактивните оферти – мотивиращи фактори за чуждестранните онлайн търговци.