Microsoft затваря завинаги всички свои магазини
Компанията ще се фокусира върху онлайн продажбите си

© ECONOMIC.BG / Microsoft
~ 1 мин.
Microsoft обяви днес, че ще затвори за постоянно своите физически магазини. Вместо това технологичната компания ще се фокусира върху своя онлайн магазин Microsoft.com, където клиентите могат да се обръщат за поддръжка, продажби, обучение и други, съобщава CNBC.
Технологичната компания заяви, че служителите от магазините ще помагат за работата на уебсайта. Не е ясно дали ще има съкращения. Представител на Microsoft не е коментирал въпроса.
През изминалото десетилетие Microsoft започна да разширява присъствието си в обекти на дребно в опит да потребителско преживяване, подобно на това в магазините на Apple, където хората можеха да пробват нов софтуер и хардуер на Microsoft, създаден както от самата компания, така и от нейните партньори. Microsoft дори построи магазин на Пето авеню в Ню Йорк, само на броени метри от емблематичния стъклен куб на Apple.
Изглежда решението е взето, след като Microsoft реши да затвори магазините си през март поради мерките за ограничаване разпространението на коронавируса. Компанията заяви, че затварянето на обектите ще струва „около 450 милиона долара преди данъци, или 0,05 долара на акция“, която сума ще бъде записана през текущото тримесечие, приключващо на 30 юни“.
„Microsoft ще продължи да инвестира в своите дигитални магазини Microsoft.com и магазините Xbox и Windows, достигайки повече от 1,2 милиарда души всеки месец на 190 пазара“, заяви Microsoft. „Компанията също ще преосмисли и обектите за обслужване на клиенти, включително центровете Microsoft Experience Centers в Лондон, Ню Йорк, Сидни и кампуса в Редмънд.“