Приходите от товарния трафик са едва 103 млн. лв. за година
Общо начислените приходи за миналата година от винетни стикери са на стойност близо 352 млн. лв.

© ECONOMIC.BG / Economic.bg
~ 2 мин.
Приходите от винетни такси за 2017 г., които държавата е събрала от движението на товарни автомобили над 3.5 т (български и международни) по пътищата на страната, са едва 103 млн. лв. Това съобщиха от пресцентъра на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ), а като дял от общите постъпления от винетки за годината са по-малко от 30%. Останалата част от общо събраните 352 млн. лв. през 2017 г., които по закон трябва да покрият ремонта и строителството на пътища в България, са дошли от леките автомобили.
Винетната система действа в България от началото на 2005 г., като още от тогава стана ясно, че тя е крайно несправедлива - тежкотоварните автомобили, които реално рушат пътищата в страната, плащат несправедливо малко за сметка на леките коли. Въпреки това тази система ще отпадне в този си вид едва в средата или края на 2019 г. - 15 години след нейното въвеждане.
Тежкотоварните автомобили ще бъдат засегнати от въвеждането на тол системата, за изграждането на която АПИ подписа вчера договор с фирмата изпълнител. Срокът за изпълнение на проекта е 18 месеца. "С новата система ще бъде променен настоящият модел за финансиране на пътищата, като такси ще плащат ползвателите и замърсителите, както е в цяла Европа", коментира инж. Веселин Давидов, член на УС на АПИ в студиото на Нова ТВ във вторник.
Общите приходи за 2017 г. от винетни стикери са се увеличили с почти 7.96% спрямо приходите за предходната година. Според инж. Дончо Атанасов, председател на Агенция „Пътна инфраструктура“, това се дължи на по-строгите проверки и контролни функции на МВР. На брифинг в сградата на АПИ, Атанасов обясни, че няма засечени фалшиви винетки за миналата година.
Най-голям дял при приходи от винетките на леките автомобили имат годишните стикери – близо 186 млн. лв., следвани от седмичните – 43 млн. лв., и месечните – близо 20 млн.лв.
От пресцентъра на АПИ съобщиха, че от пускането в мрежата на винетките за 2018 г. (22 декември 2017 г.) до момента са продадени 284 хил. стикера.
Винетната система действа в България от началото на 2005 г., като още от тогава стана ясно, че тя е крайно несправедлива - тежкотоварните автомобили, които реално рушат пътищата в страната, плащат несправедливо малко за сметка на леките коли. Въпреки това тази система ще отпадне в този си вид едва в средата или края на 2019 г. - 15 години след нейното въвеждане.
Тежкотоварните автомобили ще бъдат засегнати от въвеждането на тол системата, за изграждането на която АПИ подписа вчера договор с фирмата изпълнител. Срокът за изпълнение на проекта е 18 месеца. "С новата система ще бъде променен настоящият модел за финансиране на пътищата, като такси ще плащат ползвателите и замърсителите, както е в цяла Европа", коментира инж. Веселин Давидов, член на УС на АПИ в студиото на Нова ТВ във вторник.
Общите приходи за 2017 г. от винетни стикери са се увеличили с почти 7.96% спрямо приходите за предходната година. Според инж. Дончо Атанасов, председател на Агенция „Пътна инфраструктура“, това се дължи на по-строгите проверки и контролни функции на МВР. На брифинг в сградата на АПИ, Атанасов обясни, че няма засечени фалшиви винетки за миналата година.
Най-голям дял при приходи от винетките на леките автомобили имат годишните стикери – близо 186 млн. лв., следвани от седмичните – 43 млн. лв., и месечните – близо 20 млн.лв.
От пресцентъра на АПИ съобщиха, че от пускането в мрежата на винетките за 2018 г. (22 декември 2017 г.) до момента са продадени 284 хил. стикера.