Мтел отчете 3.4% ръст на приходите през първото тримесечие
Оперативната печалба се е увеличила с 10.7% до 31.2 млн. евро
Приходите на мобилния оператор Мтел, част от A1 Group, растат с 3.4% през първото тримесечие на 2018 г., достигайки 107 млн. евро. Оперативната печалба - преди приспадане на данъци, такси, лихви и амортизации, се е увеличила с 10.7% до 31.2 млн. евро, а средният приход от абонат (ARPU) е нараснал с 2.9% до 5.4 евро. Това показват финансови резултати на A1 Group.
Една от основните причини за по-високите приходи и печалба е ръстът на приходите от услуги. В края на 2017 г. Мтел стартира първата в България онлайн платформа за дигитални услуги, която предлага над 20 облачни решения. В допълнение, от 1 февруари 2018 г. беше въведено и ново портфолио от мобилни планове, даващо достъп до дигитални услуги като съхраняване на данни в облачното пространство и гледане на телевизия през мобилни устройства.
Приходите
от фиксирани услуги отбелязват ръст от 12.7% до 24.7 млн. евро, подпомогнати от
доброто представяне на ексклузивните спортни ТВ канали
Mtel Sport 1 и Mtel Sport 2, успешно предлагане на допълнителни услуги на
съществуващи клиенти и по-голямото търсене на персонализирани дигитални решения
за корпоративни клиенти, казват от оператора.
Приходите от мобилни услуги остават стабилни на нивото
от 64.6 млн. евро. Увеличението на приходите в бизнес сегмента, което се дължи основно
на ръста в броя на корпоративни клиенти, компенсира негативния ефект от
регулацията на роуминг цените в рамките на Европейския съюз. Приходите от устройства
също се повишават с 2.8% до 16.2 млн. евро главно заради по-високото търсене на
смарт устройства.
Средният приход от абонат нараства с 2.9% до 5.4 евро през първата четвърт на 2018 г., главно заради по-висок среден приход на абонат в частния сегмент и минимизиране на спада на цените в бизнес сегмента.
Общият брой клиенти на договор се увеличава с 0.4%, което почти изцяло компенсира спада на клиентите на предплатени услуги, продиктуван от промяната в Закона за електронните съобщения, ограничаваща максималния брой предплатени номера, които може да ползва всеки клиент. Абонатите на фиксирани услуги запазват стабилни нива от 1,005 млн., като спадът от намаляващата популярност на фиксираните телефонни услуги бива почти изцяло компенсиран от ръста на ТВ и интернет услугите.