Най-скъпите държавни търговски марки в света
Българският бранд е оценен на 50 млрд. долара и се нарежда на 64-та позиция, сочи докладът на Brand Finance

~ 2 мин.
Най-скъпата държавна марка в света отново е определена в САЩ, изпреварвайки дори Китай. От друга страната брандовете Русия и Украйна показват най-лош напредък през последната година. Това става ясно от доклада на Brand Finance.
За изчислението на цената се включват най-различни показатели като БВП, инвестиционна привлекателност, бизнес климат, големина на пазара и редица други фактори. Докладът също така отчита наличието на компании, чийто брандове са известни и ценни в света – като например големите световноизвестни брандове като Apple, Coca-Cola, Google и много други.
Според изследването България напредва с 12%, което я мести с едно място напред в класацията до 64-та позиция. Държавният ни бранд е оценен на 50 милиарда долара. Пред държавата ни се нареждат Литва (+15%, 51 млрд. долара), Словения (-6%, 53 млрд. долара) и Домениканската Република (+4%,53 млрд. долара). В класацията сме надминали държави като Украйна, Мароко, Венецуела, Хърватия и Латвия.
Стойността на най-скъпия държавен бранд – този на САЩ – е на стойност 19,7 трилиона долара. На второ място се нарежда Китай, която през миналата година е изгубила 1% от цената си и сега. На трето място се нарежда Германия с 4,166 трилиона долара и 4% спад спрямо предходната година.
Най-висок ръст бележи Индия - с +32% за една година, което я изстрелва на 7-ма позиция в класацията. От друга страна, Русия „поевтинява с 31%, до 810 млрд. и сега заема 18-та позиция. През миналата година държавата заемаше 12-та позиция в листата – тогава руският бранд е бил оценен на 1,18 трилиона долара. Върху стойността на руската марка се отрази ролята на Москва в украинската криза, както и сегашното й намесване в сирийския военен конфликт, посочват от Brand Finance.
Последна в класацията, на 100 място, се нарежда Ямайка със стойност 8 млрд. долара и непроменен ръст спрямо миналата година.
20. Полша
566 млрд. долара, -6%
19. Турция
669 млрд. долара, -11%
18. Русия
810 млрд. долара, -31%
17. Швеция
814 млрд. долара, +2%
16. Испания
872 млрд. долара, +9%
15. Холандия
1 трилион долара, -3%
14. Швейцария
1,024 трилиона долара, +6%
13. Мексико
1,091 трилиона долара, +6%
12. Южна Корея
1, 092 трилиона долара, +10%
11. Бразилия
1,171 трилиона долара, +17%
10. Австралия
1,403 трилиона долара -10%
9. Италия
1,445 трилиона +12%
8. Канада
2,040 трилиона долара, -8%
7. Индия
2,137 трилиона долара, +32%
6. Франция
2,158 трилиона долара, +4%
5. Япония
2,541 трилиона долара, +3%
4. Великобритания
3,010 трилиона долара, +6%
3. Германия
4,166 трилиона долара, -4%
2. Китай
6,314 трилиона долара, -1%
1. САЩ
19,703 трилиона долара, +2%
За изчислението на цената се включват най-различни показатели като БВП, инвестиционна привлекателност, бизнес климат, големина на пазара и редица други фактори. Докладът също така отчита наличието на компании, чийто брандове са известни и ценни в света – като например големите световноизвестни брандове като Apple, Coca-Cola, Google и много други.
Според изследването България напредва с 12%, което я мести с едно място напред в класацията до 64-та позиция. Държавният ни бранд е оценен на 50 милиарда долара. Пред държавата ни се нареждат Литва (+15%, 51 млрд. долара), Словения (-6%, 53 млрд. долара) и Домениканската Република (+4%,53 млрд. долара). В класацията сме надминали държави като Украйна, Мароко, Венецуела, Хърватия и Латвия.
Стойността на най-скъпия държавен бранд – този на САЩ – е на стойност 19,7 трилиона долара. На второ място се нарежда Китай, която през миналата година е изгубила 1% от цената си и сега. На трето място се нарежда Германия с 4,166 трилиона долара и 4% спад спрямо предходната година.
Най-висок ръст бележи Индия - с +32% за една година, което я изстрелва на 7-ма позиция в класацията. От друга страна, Русия „поевтинява с 31%, до 810 млрд. и сега заема 18-та позиция. През миналата година държавата заемаше 12-та позиция в листата – тогава руският бранд е бил оценен на 1,18 трилиона долара. Върху стойността на руската марка се отрази ролята на Москва в украинската криза, както и сегашното й намесване в сирийския военен конфликт, посочват от Brand Finance.
Последна в класацията, на 100 място, се нарежда Ямайка със стойност 8 млрд. долара и непроменен ръст спрямо миналата година.
20. Полша
566 млрд. долара, -6%
19. Турция
669 млрд. долара, -11%
18. Русия
810 млрд. долара, -31%
17. Швеция
814 млрд. долара, +2%
16. Испания
872 млрд. долара, +9%
15. Холандия
1 трилион долара, -3%
14. Швейцария
1,024 трилиона долара, +6%
13. Мексико
1,091 трилиона долара, +6%
12. Южна Корея
1, 092 трилиона долара, +10%
11. Бразилия
1,171 трилиона долара, +17%
10. Австралия
1,403 трилиона долара -10%
9. Италия
1,445 трилиона +12%
8. Канада
2,040 трилиона долара, -8%
7. Индия
2,137 трилиона долара, +32%
6. Франция
2,158 трилиона долара, +4%
5. Япония
2,541 трилиона долара, +3%
4. Великобритания
3,010 трилиона долара, +6%
3. Германия
4,166 трилиона долара, -4%
2. Китай
6,314 трилиона долара, -1%
1. САЩ
19,703 трилиона долара, +2%