Най-влиятелните марки в света през 2016 г.
Рейтингът е на консултантската компания World Brand Lab
Apple оглавява
годишния списък на 500-те най-влиятелни световни марки на консултантската
компания World Brand Lab. Стойността на марката Apple възлиза на 178.1 млрд.
долара, което е с 5% по-високо, отколкото преди една година. Google и Amazon са
класирани съответно на второ и трето място.
Четвъртото място заема технологичния гигант Microsoft, 5-тата позиция е за Coca-Cola, а след нея се нарежда Facebook. На 7-мо място е Mercedes-Benz, Walmart (8), американска корпорация General Electric е на 9-та позиция и топ 10 заключва веригата за бързо хранене McDonald's.
Общият брой на представените страни в рейтинга е 28 като 277 фирми са от САЩ, а китайски са 36 марки. Най-влиятелните марки са най-вече от 50 различни индустрии, включително храни и напитки, автомобили и авто компоненти, медии, търговия на дребно, енергия и технологии.
Анализаторите правят оценка на базата на фактори като пазарен дял, лоялност към марката и лидерство на световния пазар. Apple е на първо място и в някои от другите международни рейтинги. Компанията четири поредни години е признавана за най-ценната марка от международната консултантска фирма Interbrand, специализирана в оценката на интелектуална собственост.