„Налага се да извършим индексация“: А1 също вдига тарифите
Компанията изтъква високата средногодишна инфлация в България, която за 2023 г. е 9.5%

© ECONOMIC.BG / A1
А1 също планира да актуализира в посока нагоре месечните абонаментни такси. Това съобщиха от мобилния оператор в отговор на запитване на Economic.bg. Повод за него бе новината, че конкурентът Vivacom обяви официално, че повишава цените на някои от услугите си.
Нашите разходи също са сериозно увеличени, което налага да извършим индексация на месечните абонаменти такси“, посочват от А1 в отговора си.
Компанията обоснова необходимостта от актуализация с инфлацията в България, която въпреки лекия си спад остава на високи нива.
За поредна година инфлацията е доста над средната в сравнение с предходните повече от 10 години преди това – средногодишният индекс на потребителските цени за 2023 г. възлиза на 9.5% според публикуваните данни от НСИ“, коментира операторът.
Впечатление прави, че А1 се позовава на средногодишна инфлация за 12-те месеца на 2023 г. (9.5%). В съобщението си до потребителите Vivacom цитира 4.7-процентното годишно повишаване на инфлацията (декември 2022 г. спрямо декември 2023 г.).
На въпросите с колко и от кога, както и дали всички абонаментни услуги ще бъдат индексирани – от А1 на този етап не дават отговор.
Анализираме влиянието на инфлацията върху нашия бизнес, за да можем да вземем най-доброто решение за нашите абонати и за компанията. След като имаме готовност, ще уведомим нашите клиенти във възможно най-кратки срокове.“
В позицията си мобилният оператор вметна, че ежегодната индексация на тарифите е „стандартна практика в ЕС, която е предвидена в договорите и съответно приложимите към тях Общи условия на нашите клиенти“. Българските оператори далеч не са единствените в Европа, които индексират цените си в отговор на инфлацията. Британските, например, вдигат цените всяка година, независимо дали се наблюдава поскъпване на стоките и услугите.
Критиките в България са насочени по-скоро към липсата на равнопоставеност в Общите условия на договорите между клиент и доставчик на услуга.
Econocmi.bg отправи запитване и към Yettel, но до публикуването на статията все още няма получени отговори от третия голям играч на телеком пазара у нас.