Нещо повече от квадратни метри: Какво търсят клиентите на имотния пазар през 2025 г.?
„ГБС Инвест“ не просто строи, а създава устойчиви и функционални градски пространства, коментира изпълнителният директор Радослав Котларов

© ECONOMIC.BG / Иван Миладинов
Клиентите търсят не просто квадратни метри, а качество, сигурност и интегрирана среда за живот.“ Това каза изпълнителният директор на „ГБС Инвест“ и управляващ GHome Радослав Котларов по време на Residential Forum 2025. По време на събитието, в което взе участие и Радослав Котларов, представители на жилищния сектор обсъдиха последните тенденции сред купувачите на недвижими имоти в България и прогнози за пазара в контекста на очакваното присъединяване към еврозоната.
Изводът, до който стигнаха от бранша е, че се наблюдава промяна в приоритетите на клиентите – от първоначалния фокус върху локацията към общото качество на продукта и средата на живот.
Въпросът вече не е само „Къде?“, а „Какво получавам?“. Добрият проект може да създаде около себе си нова локация. Пример за това е „Младост“ – дефиниция за 15-минутен град, където логистиката, социалната и търговската инфраструктура са интегрирани“, коментира Котларов,
Снимка: Иван Миладинов
Той напомни, че в GHome са стартирали мащабен mix-used проект в „Младост 4“, непосредствено до Бизнес парк.
Той ще предложи среда за живеене и работа, както и достъп до цялата необходима социална инфраструктура“, каза Радослав Котларов.
Развитие на жилищните проекти
Големите градове продължават да бъдат ключови точки за развитие на жилищни проекти ново строителство. Силният интерес към района на „Младост“ например се дължи на неговата добре развита инфраструктура и транспортни връзки, което го прави предпочитано място за млади семейства и професионалисти.
В „Младост 4“ създаваме нов тип среда, която не само осигурява жилищни пространства, но и добавя стойност чрез интегрирани зони за работа, почивка, спорт и социални дейности. Качествените проекти създават нови устойчиви градски зони, които надграждат съществуващите локации“, допълни още Котларов.
„Хладилника“ и ул. „Сребърна“ в София бяха индустриална зона, а сега са горещо място за живот и инвестиции. Twin Tower, друг знаков проект на „Главболгарстрой“ и „Смарт Консултантс“, отразява глобалната тенденция към комплексни и функционални решения в модерното градско жилищно строителство, който се реализира именно на ул. „Сребърна“ 28. Допълнителните удобства, които клиентите търсят, вече не са просто допълнение – споделените работни пространства, зоните за спорт, хранене и социални контакти се превръщат в задължителна част от съвременния жилищен проект.
Доказателство за това, че в София се реализират проекти, които създават локации с добавена стойност за цели квартали, е G Tower, който вече е нарицателно за отправна точка на жителите и посетителите на „Овча Купел“. Сега предстои реализацията на G Residence, в непосредствена близост, който е проектиран с каузата на инвеститорите от GHome за модернизиране на обществени пространства, добавена стойност за обществени нужди и в посока на развитие на градската среда.
Какво се случва на жилищния пазар?
Според Котларов, пазарът в момента е силно повлиян от емоции и спекулативни очаквания, но след преминаването на първоначалния ефект от влизането в еврозоната, ще настъпи балансиране.
В момента пазарът се държи на емоциите на хората. Догодина, когато видят, че след влизането в еврозоната няма да има драстична промяна, търсенето ще се стабилизира. Купувачите сами ще „санкционират“ строители, които не са коректни или не предлагат качество, броят на сделките ще намалее, а цените ще се нормализират“, прогнозира изпълнителният директор на „ГБС Инвест“.
В момента има голяма еуфория заради динамичното развитие на пазара на недвижими имоти, което води до навлизането на инвеститори без опит, които купуват скъпи и прескъпи парцели. Затова 2025 г. ще бъде критична – необходимо е крайните клиенти да избират внимателно инвеститора и строителя, за да гарантират своята сигурност.
Ние в GHome избираме проектите си с дългосрочна перспектива. Не просто строим, а създаваме устойчиви и функционални градски пространства.“, казва още Котларов.
2025 г. ще бъде година на преход от еуфорично търсене към осъзнат избор за крайните клиенти в сектора на недвижимите имоти. Качеството, функционалността и цялостната концепция на проектите ще бъдат ключовите фактори за пазарния успех.