НКЖИ търси изпълнител за ремонта на междугарието Разград – Самуил
Прогнозната стойност на поръчката е над 46 млн. лв. и включва дейности по проектиране и авторски надзор
© ECONOMIC.BG / Красимир Свраков
Национална компания „Железопътна инфраструктура“ (НКЖИ) ще ремонтира междугарието между Разград и Самуил, чиято дължина е малко над 21 км. За целта е обявена обществена поръчка с прогнозна стойност над 46.3 млн. лв. без ДДС. Оферти се подават до 27 октомври.
Обществената поръчка предвижда още проектиране и авторски надзор. Източникът на финансиране не е посочен, сочи справка в документацията.
В прогнозната стойност са включени 10% за непредвидени разходи, което е малко над 4.1 млн. лв. Ако предложената от участник цена е с повече от 20% по-ниска от средната на останалите оферти (или от 42 244 710 лв. без ДДС, ако офертите са една или две), той е длъжен да предостави обосновка.
Детайлите по проекта
Междугарието е част от IX-та главна жп линия и е с дължина 21 132 метра между входните стрелки на гарите Разград и Самуил. Участъкът е еднопътен и електрифициран. В документацията е посочено, че ремонтът е необходим заради дългогодишната експлоатация, която е довела до влошаване на състоянието на междугарието.
За да се поддържа безопасното движение, в момента се изискват големи материални и човешки ресурси за постоянно текущо поддържане. Целта на проекта е да се постигне трайно стабилизиране на железния път, което ще доведе до намаляване на разходите за поддръжка.
Неотложният ремонт предвижда цялостно подновяване на железния път, контактната мрежа и системите за сигнализация и телекомуникации в междугарието. Проектът предвижда разрушаване на бракувани сгради на акумулаторно помещение и трафопост, както и на приемното здание, санитарен възел и перон на закритата спирка Ясеновец.
Срокове за изпълнение
Сроковете за изпълнение са различни спрямо предвидените дейности. Договорът влиза в сила в деня на подписването, но изпълнението му започва „след потвърждение от Възложителя за осигурено финансиране“ и представяне на гаранция от страна на избрания изпълнител.
Срокът за изготвяне на работния проект е между 105 и 135 календарни дни, т.е. 3 – 4 месеца. Срокът за строително-монтажните работи не трябва да бъде повече от 600 календарни дни, т.е. година и половина.
През това време дейностите ще се извършват и в т.нар. „влакови прозорци“, като е предвидено движението на влакове да спира за по 7 часа в диапазона между 7 и 14:00 ч. Пълно прекъсване на движението е предвидено за 9 дни.
По време на ежедневните 7-часови „прозорци“ ще се наложи трансбордирането на пътниците от 2 пътнически и 2 бързи влака. При пълното прекъсване на движението за 9 дни ще се превозват пътници от 5 пътнически, 5 бързи и 2 крайградски пътнически влака.
Изпълнителят на поръчката ще отговаря за осигуряването на автобусите и съгласуването на графиците с „БДЖ ПП“ ЕООД. Автобусното разписание ще бъде поставено на видно място на гарите и спирките.