НОИ пуска нова е-услуга за работодателите

Електронните услуги в НОИ става все по-популярни на фона на пандемията

НОИ пуска нова е-услуга за работодателите

Снимка: Economic.bg/Архив

2210 ~ 2 мин. четене

Нова електронна услуга на Националния осигурителен институт (НОИ) предоставя информация за изплатените компенсации, предоставени от държавата на работодателите с цел запазване на заетостта по време на извънредното положение.

Информацията съдържа данни за работниците и служителите, на които е изплатена компенсацията, броя на работните дни и месеца, за който се изплаща, размер на компенсацията и на осигурителните вноски, дата на плащане, уточняват от НОИ.

Електронната услуга е достъпна на интернет страницата на ведомството – в рубрика “Е-услуги”, „Справки“, съответно в раздели: „по Булстат и ИКО на НОИ“ след въвеждане на ЕИК на осигурителя и Идентификационен код на осигурителя (ИКО), издаден от НОИ или „със сертификат“ - за регистрирани потребители с Квалифициран електронен подпис (КЕП), съдържащ ЕИК на осигурителя.

Извънредната ситуация с коронавируса тласна не само бизнеса, но и държавната администрация към скоростна и принудителна цифровизация. Ограничаването на социалните контакти и изискването за дистанция между хората се оказва с пряк ефект върху работата на НОИ, потвърждават и резултатите от национално представително социологическо проучване, проведено от Алфа Рисърч този април.

Данните доказват, че електронното обслужване в НОИ придобива все по-голяма популярност. Преди въвеждането на ограничителните мерки например съотношението между посещенията „на място“ и достъпа до желаната услуга по електронен път е било две към едно – около 50% от ползвалите услугите на НОИ посочват първата опция, а 25% се поставят в другата група. След 13 март обаче предпочитания на потребителите се преобръщат и е-услугите вземат превес. Съотношението се запазва същото, но вече в полза на дистанционния достъп.

И в двата случая около 25% от анкетираните са посочили, че ползват и двата начина за обслужване. Недоволните от електронните услуги са по-малко – 5% спрямо 9% недоволни от обслужването на място.

Без изненада, софиянци са най-активните потребители на електронните услуги, а жителите на селата остават привърженици на обслужването на място.



Подкрепи Economic.bg