Новото име на Volkswagen в САЩ се оказа шега
Всъщност играта с Voltswagen е изсмислена като рекламна стратегия

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Германският производител на автомобили Volkswagen няма да промени името си на Voltswagen в САЩ, въпреки че компанията публикува прессъобщение на уебсайта си, с което обяви тъкмо това. Оказва се, че действието на концерна всъщност е първоаприлска шега, разпространена в медиите няколко дни по-рано по погрешка.
Всъщност играта с Voltswagen е измислена като рекламна стратегия и закачка по повод Деня на шегата, за да се популяризира в САЩ нов SUV електромобил на марката – моделът ID.4.
Първоначално ходът на VW бе определен като затвърждаване на прехода към електрически превозни средства. Очаква се автомобилният производител да публикува официално съобщение, изясняващо въпроса в сряда.
Изборът на САЩ като пазар за мнимото ребрандиране не е случаен и следва събитията от 2015 г., когато Volkswagen призна, че е използвал нелегален софтуер за фалшифициране на тестове на дизелови двигатели в страната. Скандалът предизвика най-голямата корпоративна криза в Германия, която коства на автомобилния производител повече от 32 млрд. евро глоби и съдебни разходи.
Към момента VW се ангажира да продаде един милион електрически автомобила по целия свят до 2025 г.