БДЖ: Няма как всички да са доволни от новия график

Това коментира Ивайло Георгиев, ръководител на отдел „Организация на превозите“ в БДЖ - Пътнически превози пред БНР

БДЖ: Няма как всички да са доволни от новия график

Снимка: Economic.bg

1488 ~ 2 мин. четене
Новото разписание на влаковете цели преди всичко да подобри услугата за хората. Няма как всички да са доволни от него, а ръководството се е спряло на вариант, при който най-малко хора са ощетени. Това коментира пред БНР Ивайло Георгиев, ръководител на отдел „Организация на превозите“ в БДЖ – Пътнически превози.

Припомняме, че има отменени 5 пътнически влака по направленията София - Банкя, Пловдив – Пещера, Стара Загора - Карлово, Горна Оряховица – Шумен и Пловдив – Свиленград.

„Налагат се различни корекции на разписанието, имаме участъци, където нямаме промени в графика“, каза Георгиев. Според него корекциите в разписанието са "незначителни" и се налагат заради оптимизация на транспортната схема, както и за удовлетворяване на нуждите на клиентите.

По данни на БДЖ има места, където железопътният транспорт се използва много малко от гражданите и обратно – места, където не могат да се удовлетворят потребностите. За нерентабилен се смята участък, където средната продаваемост е по-малка от 10% .

Георгиев допълни, че от дружеството пускат нов влак между Пещера и Пловдив, който е с по-ранен час, когато гражданите се прибират от работа. „Ежегодно правим маркетингови проучвания, правим анкети в определени участъци и  оттам вадим нашите изводи за мнението на клиентите преди промяна на разписанието“, заяви ръководителя на отдел "Организация на превозите".

Ивайло Георгиев уточни, че новите разписания са направени така, че да се използват максимално техническите възможности, както на жп инфраструктурата така и на подвижния състав, с който разполага дружеството. От дружеството обясниха, че поради ремонтни дейности влаковете от София през Пловдив за Варна и Бургас ще минават през гара Димитровград, за да се избегнат неудобните моменти за гражданите, които до сега трябваше да се прикачват в автобуси.
Подкрепи Economic.bg