Концесиите на основни автобусни линии в София не бяха удължени

До септември догодина договорът на всяка линия по отделно изтича

Концесиите на основни автобусни линии в София не бяха удължени
3470 ~ 2 мин. четене
Днес Столичният общински съвет реши да не удължи договора за основни автобусни линии от обществения транспорт в София. Не всички общински съветници на ГЕРБ бяха в залата и така докладът не събра необходимият брой гласове, за да бъде приет. 

По-рано от "БСП за България" алармираха, че удължаването на срока на договорите с превозваческата фирма е извън закона, с което според тях общинският съвет би направил подарък на частни фирми, които са спонсори на ПП ГЕРБ.

В доклада, чиито вносител е зам.-кметът по транспорта Евгени Крусев, се посочва, че договорите могат да бъдат удължени до доставката на нови автобуси, но не повече от две години.

Става въпрос за линиите 3, 6, 5, 7, 8, 10, 14, 1, 4, 69, 70, 114, 306, 123 и 204. 

"Столичен автотранспорт" може да поеме обслужването на тези линии, но с изключително стари, на средна възраст около 30 години и съответно изключително амортизирани автобуси, които ще влошат драстично качеството на транспортната услуга, коментира пред журналисти след гласуването зам.-кметът Крусев.

Той поясни, че договорите, които сега изтичат поетапно са отделни за всяка линия. До септември догодина договорът на всяка линия по отделно изтича. След консултации с юристи, ще вози този оператор, който има правно основание за това, посочи Крусев. 

В момента изтичат договорите с две линии - 3 и 6, през юни изтичат договорите за още две линии. 

Предстои да направим консултации с юристи и със "Столичен автотранспорт" и ще преценим как да действаме от тук нататък, посочи Крусев.

Според него пропуски от експлоатационен характер в сегашния доклад няма. 

Предложението се отнасяше до запазване на качеството на транспортната услуга, отбеляза зам.-кметът. Той отхвърли твърдението на БСП, че удължаването на договорите с транспортната фирма е незаконосъобразно като се позова на регламент 13-70 на ЕК, в който пише, че решението се взема от компетентния орган. 

В случая ние считаме, че това е СОС и Столичната община, каза Крусев, цитиран от БТА. Той допълни, че всяко решение на СОС минава през областния управител, който може да го върне, ако прецени, че то е незаконосъобразно. 

Преди гласуването кметът Фандъкова каза, че по принцип е категорично "за" прекратяването на старите договори, но изрази опасения, че ако това стане "Столичен автотранспорт" трябва да пусне много стари автобуси.

Съгласих се договорите да бъдат удължени, защото постигнахме споразумение частният оператор да вози на цена по-ниска от тази на "Столичния автотранспорт", посочи кметът.

Тя съобщи, че ще бъде пусната нова обществена поръчка, така че да се осигурят нови автобуси, които да обслужват тези линии. 

Прекратих предишната обществена поръчка, защото остана само една фирма и не исках да има никакви съмнения, че поръчката е нагласена.

Новата поръчка ще бъде обявена за газови автобуси. Обявява се и друга поръчка за още 120 нови автобуса от "Столичен автотранспорт", каза още кметът Фандъкова.
Подкрепи Economic.bg