Очакват до 7% ръст на туристите през зимния сезон

Предстои да бъде изготвен анализ за участията на страната ни в международни туристически борси и изложения

Очакват до 7% ръст на туристите през зимния сезон
156 ~ 2 мин. четене

Предварителните записвания в големите курорти на туроператорите за зимния сезон показват, че се очаква ръст на туристите между 5 и 7%. Това каза във Варна министърът на туризма Николина Ангелкова, като уточни, че е твърде рано за изводи и констатаци.

По думите на министърът, са основно от Турция, Гърция, Румъния, Сърбия, Македония, Великобритания, Германия, Израели и Холандия, пише БТА.

Ангелкова  коментира и данните за приключилия летен сезон. Според нея те не са апокалиптични. Спад на туристите има за първите 9 месеца – 3,6%. Спадът през лятото е около 8%, което министърът обясни с невъзможността да се компенсира понижението от месец юни.

„Започнахме да работим по програмата за лято 2016 г., защото всички договори с големите туроператори са сключват сега. Затова първата ни цел беше да започнем работа с големите туроператори. Другата седмица ще се срещна с президентите на всички големи туроператори, които покриват 80 – 90% от туристите на нашия пазар, за да можем да пренасочим туристи към България и тя да стане желана дестинация”, подчерта Ангелкова.

Предстои да бъде изготвен анализ за участията на страната ни в международни туристически борси и изложения. Тя допълни, че в момента представяме България като туристическа дестинация в нас 40 дорума, а за сравнение Португалия, която е на шесто място в света по туризъм, участва в 10. Според нея, трябва да се направи оценка кои от борситя са най-ефективни за българския туризъм.

Министерството на туризма ще проведе и поредица кръгли маси с представители на държави, които са наши целеви пазари. Първата подобна среща е планирана за 19-20 ноември в София и на нея ще се дискутират отношенията с руския пазар.

За следващата година са предвидени 13 млн. лева за бюджета на Министерството на туризма, каза още Ангелкова, като посочи още, че увеличението на парите за реклама е с над 2,2 млн. лева

Подкрепи Economic.bg