OpenAI обмисля да пусне реклами в ChatGPT
AI компанията търси допълнителни възможности за приходи
OpenAI обмисля да въведе реклами в своите продукти с изкуствен интелект. Създателят на ChatGPT търси нови източници на приходи, докато се преструктурира като компания с печалба, предава Financial Times.
Сара Фрайър, главен финансов директор на OpenAI, каза в интервю за медията, че оценената на 150 млрд. долара AI компания разглежда внедряването на рекламен модел, добавяйки, че е „внимателна кога и къде ги внедряваме [рекламите]“ .
Базираната в Сан Франциско фирма, която през октомври привлече 6.6 милиарда долара ново финансиране, е вече е изтеглила рекламни специалисти от големи технологични конкуренти, като Meta и Google, според много хора, запознати с въпроса и анализ на FT на акаунти в LinkedIn.
В изявление след интервюто Фрайър добави: „Нашият настоящ бизнес преживява бърз растеж и ние виждаме значителни възможности в нашия съществуващ бизнес модел. Въпреки че сме отворени да проучим други варианти за приходи в бъдеще, нямаме активни планове за рекламиране.“
OpenAI засилва усилията си за генериране на приходи от продуктите си, като търсачката, работеща с изкуствен интелект, докато се стреми да се възползва от лидерството си в процъфтяващия AI сектор. Неговият по-малък съперник Perplexity вече пусна реклами в своята базирана на AI търсачка.
Фрайър, която преди това е заемала ръководни позиции в компании като Nextdoor, Square и Salesforce, посочи богатия рекламен опит между нея и Кевин Уейл, главен продуктов директор на компанията.
Уейл преди това беше отговорен за изграждането на поддържани от реклами продукти в големи технологични платформи, включително Instagram и X.
Добрата новина с Кевин Уейл в управлението на продукта е, че той дойде от Instagram. Той знае как работи това [въвеждането на реклами]“, каза Фрайър.
През май OpenAI нае Шивакумар Венкатараман, който преди това е ръководил рекламния екип на Google за търсене като вицепрезидент.
Рекламата е изключително успешен път за големи технологични компании, като Google и Meta, за осигуряване на приходи от огромната им онлайн аудитория. Но ръководителите на OpenAI са разделени относно това как може да изглежда рекламата на тяхната платформа, според двама души, запознати с дискусиите.
Главният изпълнителен директор Сам Олтман подгрява идеята, според човек, запознат с неговото мислене.
Бързо развиващата се група, която сега е една от най-ценните частни компании в Силициевата долина с оценка от 150 милиарда долара, е в разгара на преструктуриране като корпорация с печалба.
Високите разходи за обучение на нови модели означават, че стартиращите AI компании, включително OpenAI, Anthropic и xAI на Илон Мъск, търсят нови начини за комерсиализиране на технологията си и се ангажират с чести усилия за набиране на средства.
Приходите на OpenAI скочиха до около 4 милиарда долара на годишна база благодарение на невероятния успех на ChatGPT, което го поставя сред най-бързо развиващите се стартиращи компании на всички времена. Чат ботът, който беше пуснат преди две години, се разрасна до повече от 250 милиона активни потребители седмично.
Но огромните разходи, свързани с разработването на „гранични“ AI модели, означават, че в близко бъдеще OpenAI очаква да изразходва значително повече, отколкото компанията харчи всяка година. Компанията е напът да изгори повече от 5 милиарда долара в брой.
Един от най-големите източници на приходи за OpenAI е от достъпа до неговия интерфейс за програмиране на приложения (API), който позволява на бизнеса и разработчиците да изграждат свои приложения с неговата технология, както и чрез продажба на индивидуални и корпоративни лицензи на ChatGPT.
Те преследват производителността на потребителите и търсенето на потребители. API не е бизнес с висок марж“, добави човекът.
Фрайър посочи, че рекламните модели имат недостатъци, включително факта, че са чувствителни към колебания в по-широкия икономически цикъл и че те са склонни да изместват фокуса на компанията от това да угодят на своите потребители към своите рекламодатели.
Не изключвам [реклами]“, каза тя. „Но засега има много малки стъпки в начина, по който правим нещата.“