Опитът в дизайна е на мода

Време е българите, утвърдили се като професионалисти в чужбина, да започнат да градят бъдеще в родината си, призовава дизайнерът Любомир Вълчев

Опитът в дизайна е на мода

Добрият дизайн винаги продава, убеден е Любомир Вълчев

Снимка: Сп. Икономика/Красимир Свраков

Татяна Явашева Автор: Татяна Явашева

Опитът е на мода – това е мотото, под което работи дизайнерът Любомир Вълчев, основател на компанията Space Design International. Защото натрупаният в продължение на години професионализъм позволява бързо и качествено изпълнение на всяко задание, възложено от клиент. Добрият дизайн продава, е формула, която важи и в изработването на щандове за изложения, а те са основният фокус в работата на този дизайнер.

Път

Любомир Вълчев живее във Франция от над 30 години. През 1988 г. печели конкурс в училището за графичен дизайн и вътрешна архитектура  “Нисен дьо Камондо” в Париж и това му отваря вратите за изява. През 1990 г. създава дизайнерско бюро, което след това мести на Ривиерата, близо до Кан. Първият му личен ангажимент е за застрахователната компания Lloyd’s. По негови проекти са реализирани щандове на Pierre Cardin, JVC, IBM, Peugeot, VirginMegastore, Festival de Cannes, France Telecom, Pret a porter, Harley Davidson, Honda, Rain Bird, Husqvarna, магазините на Ferrari и BMW в Пaриж, организирани са изложения в цяла Европа, Дубай, САЩ и на много други места по света.

Да бъдеш еко

Заедно с екипа си Вълчев създава екодизайна в щандовете за изложения. След всяко участие те се демонтират и изхвърлят, но изобретателният българин избира материали и създава конструкции, които да се рециклират и пребоядисват, за да се използват отново. Салоните са в различни области и на съвсем различни места, а той винаги добавя елементи и цветове, които отговарят на корпоративния дизайн на фирмата. „Творчеството е в това първо да реализираш идеите си и да направиш привлекателни щандове, които да могат да имат по-дълъг живот. То е дори в това с едни и същи материали да покажеш блясъка и силата на компании от козметичната до военната индустрия”, обяснява дизайнерът.

Тайната на успеха

Рекламата продава и всеки удобен момент трябва да се използва, за да се рекламирате. Тя създава известност, показва ползите, фокусира интереса и кара хората да купуват, уверява Любомир Вълчев. Но и в този бизнес се иска да си в крак с галопиращите промени. Твърде бързо интернет надмина всички очаквания и рекламата започна да става все повече виртуална. Той дори мислел, че интернет ще убие неговия бизнес с участията в изложения. Но… изложенията продължават да съществуват, защото са мястото за срещи на производители и търговци. Там партньорите се виждат очи в очи и могат лично да се убедят в качествата на продуктите. Същевременно специалистите в неговата сфера стават все по-малко, тъй виртуалната реклама е много по-лесна за изпълнение. Обратно на очакванията, Space Design International няма сайт, за да не бъдат копирани техните проекти.

Място за срещи

Преди около година в двора на Съюза на архитектите в България Любомир Вълчев създаде галерия Space Architecton - ново пространство за изложби и културен обмен. Постепенно той и неговите приятели започват да му вдъхват живот и там става място за концерти и творческо взаимодействие.  В галерията занапред ще си дават среща творци от различни сфери на изкуството. Любопитен факт е, че идеята за тази галерия се ражда по време на изложбата, която Вълчев организира в друго изложбено пространство през пролетта на 2016-а. С нея той отбеляза завръщането си в София и откриването на свой дизайнерски офис. Намерението му е един ден Space Architecton да се превърне и във виртуален музей на дизайна.

Българин да се наричам

„Време е българите, утвърдили се като професионалисти в чужбина, да започнат да градят бъдеще в родината си. Тук има добри условия, които с общи усилия ще се подобрят. Радвам се, че това лято климатът в България малко се развали, за да разберем с каква природа и с какви дадености разполагаме” , уверява дизайнерът. Той работи с цял свят и глобализацията е попътен вятър в решението му да  има офис и в родния си град София. Според неговия „барометър” в България вече се усеща подем, започва духовен ренесанс. Обръща се поглед към традиционните ценности и представи, пречупени през призмата на съвремието, към позабравени технологии, които ще дадат нова добавена стойност. Любомир Вълчев вярва, че има начин българското производство да стане синоним на високо качество.

Коментари: 0