Още един турски електромобил влиза в производство
Брандът VERY ще опита да постигне успеха на другата местна марка – Togg
След бума на пазара на електрически превозни средства в Турция, поведен от първия местен електромобил Togg, нова изцяло турска марка електромобили се готви да излезе по пътищата на страната през 2024 г. Според информация на в. „Хюриет“, електрическата кола VERY ще бъде произведена чрез инициативата EVRY на Техническия университет Йълдъз (YTU), създадена в рамките на Yıldız Technopark – един от водещите центрове за технологични изследвания и развитие (R&D) в Турция.
Серийното производство на новата местна автомобилна марка е планирано да започне през 2025 г.
VERY ще бъде произведен изцяло от местни инженери и дизайнери в четири различни модела.
Електрическата кола от ново поколение, проектирана да тежи не повече от 400 килограма без товар, е разработена за 300 дни от екипа на EVRY – технологична компания, създадена да разработва продукти и софтуер в областта на мобилните системи.
Превозното средство, което побира четирима души в модела седан, ще има също версии пикап, двуместен кабриолет и автономни модели, способни да превозват товари до 500 килограма.
Електрическият мотор, батерията, софтуерът, приложенията за дистанционно управление и функциите за автономно управление на превозните средства са разработени от същия екип от 23 души.
Съоснователят на EVRY Teknoloji Йосун Карасу отбеляза, че процесът по одобрение на електрическия автомобили с пробег 300 – 350 километра за турския пазар е завършен.
„Ние всъщност разработваме технология в областта на електромобилността. Нашият фокус не е просто върху производството на превозно средство и след това да се оттеглим. Ние искаме да развием технологична компания, която ще предоставя решения на проблемите с мобилността“, каза той.
Той разказва, че са решили да създадат кола, за да демонстрират по-добре технологиите си. „Избрахме модел кола, класифициран като L7, да бъде продуктът, който служи на устойчивостта“, обясни Карасу.
„Ние предлагаме 400-волтов електрически мотор, проектиран и произведен от нас, скоростна кутия с множество опции за предавки и три различни опции за батерия – с 11 kWh, 22kwh и 33kwh.“
Те имат средно тегло от 35 килограма. Според Карасу компанията му е успяла да намали теглото на двигателя до 16 килограма. „Това е много сериозно предимство в теглото за нас.“
Карасу каза, че вече имат 150 предварителни поръчки и искат да ги доставят до края на 2024 г. Той добави, че в момента търсят място с производствен капацитет за 800 автомобила годишно за предсерийната производствена линия. Засега разполагат с капацитет за 120 превозни средства в YTU Yıldız Technopark.
„Но тъй като искаме да отидем над и отвъд това, ние планираме да прекараме следващата година във временно производствено съоръжение“, обясни той.
„Планираме инвестиция във фабрика за 10 000 автомобила за масово производство през 2025 г. Тя ще бъде създадена в Бурса, Текирдаг или Коджаели“, заключи Карасу.