Пандемията като възможност за стартъпите по света
Гъвкавите решения и адаптацията спрямо поведението на потребителите са най-важни, казват експерти

© ECONOMIC.BG / Unsplah
Подобно на повечето бизнеси по света, стартиращите фирми, или така наречените стартъпи, също са изправени пред сериозно предизвикателство заради пандемията от коронавируса. Малките и средни предприятия поеха „първата вълна“ от съкращения вследствие на здравната криза, но вече се наблюдава намаление на работните места и в големи корпорации.
Предприемачите, които сега стартират своя бизнес, трябва добре да проучат пазара и да разберат как се променя поведението на потребителите, и да адаптират своя бизнес спрямо това, заяви пред CNBC Раджан Анандан, управляващ директор на Sequoia Capital India.
За основателите на стартиращи фирми е от особено значение и важност да имат достатъчно пари, с които да се гарантира, че могат „да понесат едно силно излитане или евентуално кацане“, казва Анандин. „След като се уверите, че имате достатъчно финансиране, трябва да се фокусирате върху самата дейност на вашата компания. Ако усетите, че този сегмент, в който се развивате е силно засегнат от заразата, то без да мислите много трябва да преосмислите бизнес стратегията си“, казва Анандан.
Опитайте се да разберете как поведението на потребителите и купувачите вероятно ще се промени в светлината на COVID-19 и приведете стратегиите си в съответствие с новия сценарий, каза още експертът.
Хеман Мохапатра, партньор на дружеството за рисков капитал Lightspeed India, изрази мнение, че стартиращите фирми в момента трябва да започнат своята дейност веднага и да не чакат „по-добри времена“.
„Моят съвет към младите предприемачи е да започнат да развиват своя бизнес възможно най-скоро и да не чакат по-добри условия“, казва Мохапатра. Според него климатът за стартъпите може да се влоши, но ще се възобнови много по-бързо, отколкото в другите сектори.
Докато пандемията почти напълно разруши няколко стопански сектора, включително пътуванията и туризма тази година, други области – като електронна търговия, цифрови плащания, отдалечена работа, онлайн обучение и технологии за здравеопазване – се развиват доста добре, дори по време на криза.
Винод Наир, собственик на стартъп компания, заяви пред CNBC, че кризата ще доведе до два типа промени е потребителското поведение. Първото е тактическа промяна в потребителските навици, която се очаква да продължи до две години. Второ, ще настъпят някои структурни промени – като повечето хора вероятно ще работят от вкъщи, дори след като пандемията приключи, смята Ниар. Анандан добавя, че наред с промяната на потребителското поведение, пандемията ускорява и темповете на дигитализация.