Патентното ведомство с награда за най-добро обслужване
Призът бе връчен от фондация „Граждани срещу бюрокрацията“

© ECONOMIC.BG / Патентно ведомство
Давид Сукалински, зам.-председателите на ведомството
Българското патентно ведомство получи наградата в категория „Най-добро обслужване на гражданите“, връчвана всяка година от фондация „Граждани срещу бюрокрацията“. Това е втората награда за ведомството, след като през 2018 г. Фондацията го отличи в категорията „Най-добра електронна услуга“.
Призът бе връчен в сградата на Европейската комисия в София на зам.-председателите на ведомството - д-р Давид Сукалински и д-р Офелия Цонкова.
Фондация „Граждани срещу бюрокрацията“ присъжда за четвърта поредна година награди на държавни институции, които работят убедително за намаляване на административната тежест и консумацията на хартия. Фондацията е създадена през 2015 г. с основна цел намаляване на бюрократичната тежест над гражданите и бизнеса.
Патентно ведомство на България, като националния държавен орган за правна закрила на обектите на индустриалната собственост, се старае непрекъснато да подобрява своето административно обслужване и продължава да надгражда своите софтуерните услуги и системи, водено от идеята да подпомага максимално заинтересованите страни, гражданите и бизнеса, обясняват от там.
Порталът на ведомството към момента предоставя 44 електронни услуги, свързани с марки, географски означения, дизайни, патенти, сертификати за допълнителна защита, полезни модели, сортове и породи животни, и др. През последните 5 години тези услуги са ползвани над 30 000 пъти от клиентите на ведомството, което съставлява близо 56% от общия брой заявени услуги за този период. През изминалата 2019 г. бяха реализирани 3 нови електронни услуги – регистриране на полезен модел, издаване на патент за изобретение и осигуряване на правно действие и временна закрила за европейски патент.