Патентното ведомство с награда за най-добро обслужване

Призът бе връчен от фондация „Граждани срещу бюрокрацията“

Патентното ведомство с награда за най-добро обслужване

Давид Сукалински, зам.-председателите на ведомството

Снимка: Патентно ведомство

464 ~ 1 мин. четене

Българското патентно ведомство получи наградата в категория „Най-добро обслужване на гражданите“, връчвана всяка година от фондация „Граждани срещу бюрокрацията“. Това е втората награда за ведомството, след като през 2018 г. Фондацията го отличи в категорията „Най-добра електронна услуга“.

Призът бе връчен в сградата на Европейската комисия в София на зам.-председателите на ведомството - д-р Давид Сукалински и д-р Офелия Цонкова.

Фондация „Граждани срещу бюрокрацията“ присъжда за четвърта поредна година награди на държавни институции, които работят убедително за намаляване на административната тежест и консумацията на хартия. Фондацията е създадена през 2015 г. с основна цел намаляване на бюрократичната тежест над гражданите и бизнеса.

Патентно ведомство на България, като националния държавен орган за правна закрила на обектите на индустриалната собственост, се старае непрекъснато да подобрява своето административно обслужване и продължава да надгражда своите софтуерните услуги и системи, водено от идеята да подпомага максимално заинтересованите страни, гражданите и бизнеса, обясняват от там.

Порталът на ведомството към момента предоставя 44 електронни услуги, свързани с марки, географски означения, дизайни, патенти, сертификати за допълнителна защита, полезни модели, сортове и породи животни, и др. През последните 5 години тези услуги са ползвани над 30 000 пъти от клиентите на ведомството, което съставлява близо 56% от общия брой заявени услуги за този период. През изминалата 2019 г. бяха реализирани 3 нови електронни услуги – регистриране на полезен модел, издаване на патент за изобретение и осигуряване на правно действие и временна закрила за европейски патент.

Коментари: 0