Бъфет продава вестникарския си бизнес за 140 млн. долара
Компанията му не може да намери начин да преодолее спада на приходите и тиражите от реклама

~ 1 мин.
Компанията на американския милиардер Уорън Бъфет Berkshire Hathaway Inc. ще продаде филиал на BH Media Group (BHMG), от който са част 30 ежедневници в САЩ, на дружеството Lee Enterprises Inc. за 140 млн. долара.
Според прессъобщение на Lee Enterprises, Berkshire Hathaway ще й предостави дългосрочен заем от 576 млн. долара при 9% лихва на годишна база. Купувачът ще използв сумата за да финансира сделката и да рефинансира съществуващ дълг от 400 млн. долара.
Lee Enterprises притежава 46 ежедневници в 21 американски щата, както и редица активи на цифрови медии. „Не бяхме заинтересовани да продаваме групата на когото и да е по една проста причина: вярваме, че Lee има най-добрата възможност да преодолее трудностите, пред които е изправена индустрията“, каза Уорън Бъфет.
През 2018 г. Бъфет призна, че очаква продължителен спад в търсенето на вестници и че компанията му не може да намери начин да преодолее спада на приходите и тиражите от реклама, пише Bloomberg.
Според изследователския център Pew, тиражите на американските вестници през тази година са паднали до най-ниските си нива от 1940 г. През последните няколко години BHMG съкращава своя персонал, за да компенсира намаляването на приходите от реклама.
BH Media Group е създадена през 2011 г., след като Бъфет придоби един от вестниците в родния си град Омаха,. Оттогава компанията е придобила медийни активи в 10 американски щата.