Пет съвета за успешно ръководене на екип от разстояние в кризата
По време на настоящата ситуация това е ключово умение

Снимка: Unsplash
Новият начин на работа „от вкъщи“, заразата, която придоби мащаби на пандемия и срива на икономиката създадоха доста разсеяни и разтревожени служители, които с право се притесняват за сигурността на работните си места. И все пак в същото време работата тече и ръководителят трябва да се занимава с проекти, да обучава, да урежда спорове и да ангажира екипа си. За да стане това успешно от CNN представят пет полезни съвета.
Създайте правилните приоритети и предложете ясна посока
Бизнесите се променят и би било най-добре да попитате мениджърите над вас какви са приоритетите сега. По този начин ще помогнете на вашия екип да разбере къде трябва да насочи енергията си. Последното нещо, от което те се нуждаят сега, е да работят изолирано и да се двоумят над какво да се фокусират.
„Особено в условията на рецесия служителите се справят най-добре, когато лидерите поставят ясни очаквания. Дайте им необходимите ресурси, за да свършат работата, и им помогнете да видят тяхната заслуга в по-голямата цел на компанията", обяснява Джим Хартър, главен учен по управление и благополучие на работното място на Gallup.
Бъдете гъвкави
Мащабите на случващото се удря хората в различни моменти. Дори нормалните задачи като пазаруване могат да заемат повече умствено пространство от нормално. За служителите с малки деца животът се е превърнал в стрес-тест и много от тях може да се наложи да променят работното си време, тъй като ситуацията ограничи предоставянето на услуги като грижи за децата им.
„Трябва да уважавате семейната ситуация на всеки човек и да приспособявате сроковете си към това. Хората работят по различно време. Трябва да сте малко по-адаптивни към това, отколкото в миналото", допълва Хартър.
Задайте положителен тон
„Във време, в което милиони хора изведнъж остават без работа, а тенденцията е това да продължава, е важно напомнянето, че каквито и да са разочарованията на хората в „хоум офис“, е късмет те да работят и да получават заплащане за това. Също така е полезно да започвате работните срещи със закачки и приятелски да попитате всички как се справят“, разказва Сара Сътън, основател и изпълнителен директор на кариерния сайт FlexJobs.
Тя допълва, че е полезно да поощрявате хората за добре свършена работа и да продължите да им помагате да мислят за своето кариерно развитие. Тъй като може да се почувствате недостъпни за другите, тъй като не сте на едно и също място, може би е редно да насрочите редовно време за индивидуална връзка с всеки член от екипа.
Следете за знаци на стрес
Тази криза засяга всички - пенсионери, студенти, родители. Никой не вижда семейството си и все повече хора познават някой, който е починал от Covid-19. Но на някои служители може да им е по-трудно да се справят с всичко това. Признаците на подобно екстремно натоварване включват злоупотреба с наркотици или алкохол, липса на инициатива или войнствено държание.
Мениджърите трябва да се ангажират по-съзнателно, отколкото преди, казва Том Милър, изпълнителен директор на фирмата за управление на риска ClearForce. Препоръчително е и периодично напомняне на целия екип как да получат достъп до програми за психично здраве, пристрастяване, финансов коучинг и други.
„И ако усещате, че някой се бори, бъдете особено внимателни. Ако им споделите наблюденията си, това им позволява да знаят, че се интересувате от тяхното състояние, което е критично сега. Но също така може да предотвратите проблеми за вашата компания по-късно, тъй като служителите под стрес са по-склонни да правят скъпи грешки, заобикалят правилата и стават уязвими за манипулация от страна на външни субекти", допълва Том Милър.
Грижете се и за себе си
Ръководителите трябва редовно да насърчават членовете на екипа да се грижат за себе си в разгара на тази криза, но трябва и да си обръщат внимание. „Правете това, което съветвате и вашият екип - упражнения, почивки, дисциплина. Добре е да споделите на екипа си, че и на вас ви е трудно“, разкрива Милър.