Не критикувайте конкурентите, а покажете предимствата си
Подготвяйте се предварително за всяко интервю, казва Алън Стивънс, носител на наградата The Professional Speaking Award of Excellence (PSAE)

Г-н Стивънс, ще ни разкажете ли повече за себе си?
Според The Independent аз съм „един от 10-те най-добри медийни експерти в Обединеното кралство“. През декември 2013 станах един от 20-те спийкъри, които притежават признанието Certified Speaking Professional, Global. Това е награда, която се дава само на лектори с дългогодишен опит в различни държави и изключителни постижения и компетенции. Аз съм бивш президент на Global Speakers Federation и на Professional Speaking Association of the UK and Ireland . Друго нещо, с което много се гордея, е, че съм един от 10-те британски лектори, които притежават наградата The Professional Speaking Award of Excellence. Аз съм единственият акредитиран професионален лектор в Европа, който е и квалифициран специалист по Връзки с обществеността, като член на Британския институт за връзки с обществеността.
Зад гърба си имам доста издадени книги на тема работа с медиите и публично поведение, а последната – The Exceptional Speaker е в съавторство с Пол дю Тоа и беше публикувана през септември миналата година. През 1996 г. създадох Which? Online – платформа, включваща онлайн социални функции, години преди Facebook. И нещо любопитно! Лелята на моята пра-пра-пра прабаба е Мери Шели - авторката на Франкенщайн!
През 1981г работих като журналист в списание - тествах коли и пишех за тях. Каниха ме често да участвам в радио и телевизионни програми, което прерасна в медийна кариера.
Защо историите са толкова важни?
Защото хората реагират на тях, дори и децата. Ето защо трябва да ги използваме, когато популяризираме продукти и услуги.
Как можем да контролираме всяко интервю?
Когато някой ви интервюира, целта ви е да предадете вашето съобщение възможно най-кратко. Задачата на интервюиращия е да разбере какво вие знаете и да ви помогне да го обясните възможно най-ясно. Всъщност се оказва, че вие имате общ интерес и вместо да се притеснявате от тях, се опитайте да ги виждате като партньори в пренасянето на бизнес съобщение. Ако подходите с недоверие към интервюто, не само че това ще бъде много неприятно изживяване за вас, но и ще прави всяка следваща изява по-трудна.
Съществува ли опцията “без коментар”?
Ако откажете коментар в интервю, всеки може да напише: “Компанията отказа да потвърди или отхвърли, че…” и да си измислят каквото си искат. Изглежда сякаш имате нещо, което искате да скриете.
Как трябва да се справяме с трудните въпроси в интервютата?
Подгответе се предварително. Ако интервюиращият стане агресивен, запазете спокойствие и се придържайте към същността на това, което сте подготвили и което искате да е основното ви послание.
Има ли нещо, което не трябва да казваме на репортерите?
Никога не критикувайте другите компании, а се съсредоточете в собствените си предимства. Никога не правете лични атаки. Никога не обсъждайте неща, които са предмет на съдебно производство. Никога не спекулирайте и не лъжете!
А как да запазим репутацията си?
Следете постоянно нивото на репутацията си с инструменти като Google Alerts и Socialmention.com. Опитвайте се да отречете възможно най-бързо нещата, които не са истина. Научете се да говорите уверено и ясно. И много важно - уверете се, че всеки служител знае посланието на вашия бранд!