Покупка на дом в ново измерение
Все повече фирми се възползват от 3D очила, за да покажат бъдещия дом на клиентите си
Специалисти от компания Halstead разработват технология, която позволява на потенциалните купувачи на жилища да се „разходят” виртуално в сградата. Технологията е създадена, използвайки архитектурните планове на обекта.
За целта се слагат очила с дисплей, подобно на маска за плуване, но вместо морското дъно ще видите бъдещия си дом. Така движейки се, може да се разходите из различните стаи.
Компанията Halstead планира през тази година да въведе в своите офиси 3D очила. Има и много други фирми, които скоро също ще въведат иновацията, за да бъдат конкурентоспособни.
Очаква се, че тази технология ще измени из основи пазара на недвижими имоти и ще направи търсенето на жилища много по-ефективно, особено при търсенето на имот в друг град или зад граница. Освен това, тя ще позволява на клиентите да видят обекти, които още са във фаза на разработка.
В някои случаи компаниите запазват в тайна разработките си относно виртуалната реалност, което е много разумно, тъй като все още не е ясно необходима ли е подобна функция на потребителите.
3D разходките из имоти стават все по-популярни и вече са на разположение за някои купувачи. Те не са нищо повече от подобрена версия на панорамните изображения на фотоапарата, които бяха на мода преди десетилетие.
Днес компанията предлага на клиентите си виртуална разходка из 30 обекта, но се стреми да направи всички свои предложения достъпни онлайн. Посетителите се задържат на 3D страниците 10 пъти по-дълго от обикновените страници.
Въпреки това, технологията на виртуалната реалност в крайна сметка може да облекчи необходимостта на клиентите да се запознаят с бъдещите си домове, но ако могат да ги видят от разстояние до посещението, то това значително улеснява процеса на покупка.
Тези технологии биха могли да бъдат по-полезни за чуждестранните купувачи, които ще имат възможност да направят оценка на обекта, преди да вземат решение да си купят скъп билет, за да посетят мястото.