Положителни резултати изстреляха акциите на Twitter с 15% нагоре
Приходи, печалба и потребители се увеличават през първото тримесечие

© ECONOMIC.BG / БТА
~ 2 мин.
Twitter съобщи за нарастващ брой на потребителите и по-високи приходи, дни след като главният изпълнителен директор на компанията Джак Дорси спомена за възможни промени в платформата, предава BBC. Новината изстреля акциите на компанията с 15% нагоре днес.
Приходите на Twitter са нараснали до 787 млн. долара през първото тримесечие, което представлява 18% ръст спрямо същия период на миналата 2018 г. Активните дневни потребители на платформата пък са се увеличи с 11% на годишна база и към днешна дата са вече 134 млн.
Междувременно Дорси изрази съжаление, че Twitter е направена така, че да насърчава обидно поведение. На конференция на TED във Ванкувър миналата седмица той сподели, че е готов да направи промени в начина на работа на сайта, за да стане той по-комуникативен и да се ограничат злоупотребите и дезинформацията.
Социалните платформи са подложени на засилен натиск да проверяват по-внимателно съдържанието, което се разпространява на техните сайтове заради критики, че то вреди на психическото здраве и неприкосновеността на потребителите, както и че провокира реч на омраза и спомага за воденето на политически кампании по манипулативен начин.
При обявяването на резултатите за тримесечието Дорси обърна внимание, че Twitter е станала по-проактивна в опитите си да намали злоупотребите на платформата. Един от начините за това е използването на изкуствен интелект, който помага за откриването на негативни туитове.
Чисти сметки
Печалбата на Twitter за първото тримесечие на 2019 г. е 191 млн. долара, което е значително увеличение спрямо същия период на миналата година, когато тя възлизаше на едва 61 млн. долара.
През миналата година месечните потребители на платформата паднаха от 336 млн. до 321 млн. Twitter обясни, че това се дължи на прочистване на платформата от злоупотребяващи и фалшиви акаунти.
Добрата новина за Twitter е, че броят на потребителите отново е започнал да расте. През първото тримесечие на 2019 г. те са станали 330 млн.
По-рано микро-блогинг сайтът заяви, че планира да спре да докладва броя на месечните потребители като ключов показател за популярността си. Вместо това ще обявява дневните, които са по-ясен индикатор за възможностите за монетизация предвид достъпа им до реклама на платформата.