Потребителите се отказват от луксозните стоки и производителите сменят стратегията
Повечето производители на луксозни стоки увеличават асортимента от по-евтини артикули, за да увеличат кръга от потребители

© ECONOMIC.BG / Depositphotos
Изправени пред широкия спад в търсенето, включително на чанти на цени от 3000 долара и нагоре и на кашмирени якета за повече от 4000 долара, големите търговци на дизайнерски и луксозни стоки разширяват своите продуктови линии, за да наблегнат на стоки до 500 долара и да привлекат по-широк кръг от купувачи.
Новият фокус на компаниите върху по-достъпни продукти има за цел да се хареса на амбициозни клиенти от средната класа, които са по-чувствителни към цените, пише Reuters.
След повече от две години на рязко покачване на цените, сега Chanel, Prada, Dior забавят поскъпването на стоките си.
Разходите на клиентите в САЩ за стоки от най-известните луксозни марки са намалели с 6% на годишна база през ноември, според данни на Citi.
тези данни вгорчават ранния празничен пазарен сезон за LVMH.
Декорите и лайфстайл подаръците на Gucci от лейбъла Kering този сезон включват каишка за домашни любимци на стойност 440 долара и кутия с лепящи се бележки, покрити с логото на марката, на цена 200 долара.
Louis Vuitton, която принадлежи на LVMH, предлага държач за карти за 360 долара.
Спад в търсенето
След президентските избори в САЩ на 5 ноември „търсенето на лукс изглежда крехко, особено при амбициозната клиентела“, казват анализатори на Citi.
В световен мащаб купувачите на луксозни стоки намаляват с 60 милиона до 355 млн. Според експерти основната причина е инфлацията и нарастващия интерес към разходи за преживявания, а не вещи.
Глобалните продажби на луксозни лични стоки, като дрехи, аксесоари и козметични продукти, се очаква да останат непроменени при постоянни обменни курсове през празничния сезон, според консултантската фирма Bain.
Апетитът за стоки от висок клас в Китай, един от най-големите пазари в индустрията на луксозни стоки и основен източник на растеж през последните години, беше потиснат от кризата с имотите и ниската безработица сред младите хора. Анализаторите от JPMorgan прогнозират „неравна“ перспектива за сектор след трудната 2024 г., тъй като продължаващите макро предизвикателства в Китай не спират да тежат.
В този контекст хората, които харчат пари за луксозни стоки, са особено избирателни. Те не искат да купуват неща, възприемани като „по-ниско качество или стари стилове“, каза Каролайн Рейл, ръководител на премиум марките в Pictet Asset Management.
Вместо това марките могат да привлекат внимание чрез маркетингови кампании, както и чрез разширени продуктови категории, заедно с преминаването към по-достъпни продуктови категории.
Акцентът върху продуктите с по-ниски цени, макар и необходим, за да се запази релевантността във време, когато средната класа и дори богатите купувачи се отказват от стоките на високи цени, вероятно ще подкопае маржовете на печалба на играчи като LVMH и Kering, основател на Balenciaga, които вече са изправени пред натиск поради забавяне на продажбите.
Това, което се опитваме да направим, е да разширим ценовия диапазон“, каза пред анализатори в края на октомври Андреа Гуера, главен изпълнителен директор на по-добрия в индустрията Prada.
Междувременно, новият главен изпълнителен директор на Burberry Джошуа Шулман, представяйки своя план за промяна на британския луксозен лейбъл, подчерта разширяването на асортимента от продукти с начална цена, като отбеляза, че цените са били „твърде високи навсякъде“.