Потребителските разходи за мобилни приложения са скочили със 17% през 2019 г.
Потребителите на Android харчат драстично по-малко пари от тези на iOS

© ECONOMIC.BG / Unsplash
Потребителите на iOS и Android устройства са изхарчили общо 83.5 млрд. долара за приложения и мобилни игри през през 2019 г., сочат данните на Sensor Tower Store Intelligence.
Общите приходи от покупки в приложения, абонаменти и премиум версии и двата виртуални магазина през миналата година са със 17% повече спрямо предходната 2018 г., когато разходите на потребителите възлизат на общо 71.3 млрд. долара.
Приходите от iOS мобилни приложения в световен мащаб достигат рекордните 54.2 млрд. долара през 2019 г., което представлява ръст от 16.3% на годишна база (през 2918 г. са похарчени 46.6 млрд. долара).
Приходите от Android приложения възлизат на 29.3 млрд. долара. Това означава, че сумата в App Store на Apple е с 85% по-голяма от тази в Google Play. Все пак разликата в разходите в двете платформи на годишна база се е свила с 3%.
Макар потребителската база на Android да харчи по-малко от тази на iOS, приходите от платформата на Google са нараснали повече на годишна база – с 18.1%, докато тези в App Store - със 16.3% на годишна база.