Продажбите на iPhone намаляват, но Apple успя да зарадва инвеститорите
Технологичната компания е продала под 78 млн. устройства през четвъртото тримесечие
~ 2 мин.
През четвъртото тримесечие Apple е продала по-малко телефони и е получила по-малко приходи спрямо същия период на миналата година. Въпреки това технологичната компания успя да зарадва инвеститорите, а акциите ѝ в ранната търговска сесия днес се покачиха с 3%. Причината е, че по някои показатели компанията все пак постигна по-високи резултати, отколкото си бе поставила – за приходите, за маржа на печалбата и за средната продажна цена на смартфоните.
Apple очакваше приходите от продажби да бъдат 60 млрд. долара, а те се оказаха 62 млрд. долара. Също така компанията предвиждаше маржът на печалбата да е 38%, а резултатите показаха 38.5%.
Най-голямото разочарование за компанията идва по линия на продажбите на смартфони. Те достигнаха 77.3 млн. устройства, което те по-малко както от очакванията на анализаторите, така и от миналогодишните резултати.
Средната продажна цена на един iPhone (от всички модели на пазара) е достигнала 796 долара за брой, при очаквани 755.78 долара за брой. Това е и една от причините компанията да отчете малко по-високи от очакваните приходи от продажби, въпреки че е продала по-малко от прогнозираните бройки.
„Обикновено не влизаме в това ниво на детайлност, но мисля, че е важно това тримесечие да ви дадем допълнителна информация. Може би двете най-важни послания са, че ние вярваме, че приходите от продажби на iPhone през първото тримесечие на 2018 г. ще се увеличат двойно в сравнение с миналата година и също така, и най-важното, че продажбите на iPhone през годината ще се ускоряват спрямо сегашното тримесечие“, каза главният финансов директор Лука Майстри в конферентен разговор с основните акционери.
Бизнесът на Apple с услуги, в който се включва App Store, Apple Music, Apple Pay и Apple Care, не успя да постигне амбициозните си цели за тримесечието. Приходите от услуги достигнаха 8.5 млрд. долара, под прогнозираните 8.67 млрд. долара. Apple инвестира в ново видео съдържание в Apple Music през миналата година, добави опцията „peer-to-peer“ в Apple Pay и преработи своите магазини, за да осигури по-добро преживяване за клиентите си.
„Apple Pay вече се приема в повече от половината от всички американски търговски обекти“, каза изпълнителният директор Тим Кук в четвъртък, а обемът на покупките се е утроил спрямо миналата година.
Apple очакваше приходите от продажби да бъдат 60 млрд. долара, а те се оказаха 62 млрд. долара. Също така компанията предвиждаше маржът на печалбата да е 38%, а резултатите показаха 38.5%.
Най-голямото разочарование за компанията идва по линия на продажбите на смартфони. Те достигнаха 77.3 млн. устройства, което те по-малко както от очакванията на анализаторите, така и от миналогодишните резултати.
Средната продажна цена на един iPhone (от всички модели на пазара) е достигнала 796 долара за брой, при очаквани 755.78 долара за брой. Това е и една от причините компанията да отчете малко по-високи от очакваните приходи от продажби, въпреки че е продала по-малко от прогнозираните бройки.
„Обикновено не влизаме в това ниво на детайлност, но мисля, че е важно това тримесечие да ви дадем допълнителна информация. Може би двете най-важни послания са, че ние вярваме, че приходите от продажби на iPhone през първото тримесечие на 2018 г. ще се увеличат двойно в сравнение с миналата година и също така, и най-важното, че продажбите на iPhone през годината ще се ускоряват спрямо сегашното тримесечие“, каза главният финансов директор Лука Майстри в конферентен разговор с основните акционери.
Бизнесът на Apple с услуги, в който се включва App Store, Apple Music, Apple Pay и Apple Care, не успя да постигне амбициозните си цели за тримесечието. Приходите от услуги достигнаха 8.5 млрд. долара, под прогнозираните 8.67 млрд. долара. Apple инвестира в ново видео съдържание в Apple Music през миналата година, добави опцията „peer-to-peer“ в Apple Pay и преработи своите магазини, за да осигури по-добро преживяване за клиентите си.
„Apple Pay вече се приема в повече от половината от всички американски търговски обекти“, каза изпълнителният директор Тим Кук в четвъртък, а обемът на покупките се е утроил спрямо миналата година.