16% ръст на дигиталната реклама в България през 2017 г.
Рекламният пазар бележи 8% ръст, достигайки 370.25 млн. лв., сочат данните на БАКА

© ECONOMIC.BG / Pixabay
~ 2 мин.
Инвестициите в дигитална реклама продължават да се увеличават, като през 2017 г. те са отбелязали 16% ръст на годишна база. Това стана ясно по време на първия Форум на комуникационната индустрия, организиран от Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА). Данните бяха изнесени от председателя на организацията София Пенева.
През миналата година в онлайн реклама са били вложени общо 75.1 млн. лева. Това е около една пета от всички разходи за реклама в страната – повече от вложените в печатна, но далеч по-малко от тези в телевизионна.
Най-много средства са били инвестирани в послания, предназначени за телевизионни канали – общо 220.2 млн. лв. Това представлява увеличение с 8% спрямо 2016 г. Този тип реклама се оказва най-привлекателна за компаниите, тъй като българският потребител продължава да отделя голяма част от времето си на тази медиа, обясни Пенева. Изчисленията сочат, че средно хората у нас гледат телевизия по 3 часа и 15 минути дневно.
Както стана ясно, на второ място сред предпочитанията на бизнеса къде да похарчи парите си за реклама се нареждат онлайн каналите. От всички вложени средства около половината са насочени към Facebook и Google.
Що се отнася до печатната реклама, в такава са инвестирани общо 15.1 млн. лв през 2017 г. Популярността на тези медии обаче спада значително. През миналата година разходите за печатни съобщения от страна на бизнеса са се понижили със 17% спрямо предходния период.
Другият традиционен канал – радиото, е привлякъл 18.6 млн. лв. от рекламодателите, което според данните на БАКА представлява 1% увеличение спрямо 2016 г.
Размерът на кино рекламата е достигнал 650 000 лв. през 2017 г., като запазва нивото си от предходните дванадесет месеца.
Външната реклама е нараснала с 5% за една година и е концентрирала инвестиции в размер на общо 40.6 млн. лв. Принос за увеличението до голям степен имат телеком операторите.
Добрата новина е, че като цяло рекламният пазар през 2017 г. бележи ръст – от 8%. Общо той се оценява на 370.25 млн. лв., стана ясно от думите на София Пенева. Очакванията са, че трендът ще се запази, като големи надежди се възлагат на развиващата се ниша на дигиталните канали за комуникация.