С нова литиево-сярна батерия телефонът издържа 5 дни
Създателите й твърдят, че с едно зареждане електрическа кола може да измине 1000 км

© ECONOMIC.BG / Pixabay
~ 2 мин.
Австралийски изследователи твърдят, че са разработили батерия, която може да поддържа смартфон зареден в продължение на пет дни или да захранва електрическа кола за пробег от 1000 километра (над 600 мили), съобщава CNN.
Ако технологията навлезе в широка употреба, тя би представлявала значителен пробив в търсенето на по-зелена, по-ефективна енергия.
Екипът от университета Monash в Мелбърн казва, че създадената от него литиево-сярна батерия е "най-ефективната в света" и превъзхожда традиционните батерии четири пъти.
Изследователите казаха, че са "на ръба" на комерсиализирането на иновацията си и обявиха нейните ползи в борбата с изменението на климата.
Повечето търговски батерии са литиево-йонни, но литиево-серните алтернативи отдавна са привлекателни поради по-високата си енергийна плътност и способността да захранват обекти по-дълго.
Литиево-серните батерии обаче имат много по-кратък живот. Те се използват в някои самолети и автомобили, но предишните опити за привеждането им в масово производство и постепенно премахване на литиево-йонните батерии се провалят.
Според експертите по батерии The Faraday Institution, широкото използване на литиево-серни батерии се сблъсква с "големи препятствия", произтичащи от "изолиращата природа на сярата" и разграждането на металния литиев анод.
Ако технологията навлезе в широка употреба, тя би представлявала значителен пробив в търсенето на по-зелена, по-ефективна енергия.
Екипът от университета Monash в Мелбърн казва, че създадената от него литиево-сярна батерия е "най-ефективната в света" и превъзхожда традиционните батерии четири пъти.
Изследователите казаха, че са "на ръба" на комерсиализирането на иновацията си и обявиха нейните ползи в борбата с изменението на климата.
Повечето търговски батерии са литиево-йонни, но литиево-серните алтернативи отдавна са привлекателни поради по-високата си енергийна плътност и способността да захранват обекти по-дълго.
Литиево-серните батерии обаче имат много по-кратък живот. Те се използват в някои самолети и автомобили, но предишните опити за привеждането им в масово производство и постепенно премахване на литиево-йонните батерии се провалят.
Според експертите по батерии The Faraday Institution, широкото използване на литиево-серни батерии се сблъсква с "големи препятствия", произтичащи от "изолиращата природа на сярата" и разграждането на металния литиев анод.
Екипът от Австралия, чието изследване беше публикувано в списание Science Advances, пренастройва дизайна на серните катоди, така че те да могат да издържат на по-големи натоварвания, без да забележат спад в цялостните показатели.
Тяхната работа "ще революционизира австралийския пазар на превозни средства и ще предостави на всички австралийци по-чист и по-надежден енергиен пазар", заяви водещият изследовател професор Майнак Мажумдер в съобщение за пресата.
Групата, чиято работа получи финансиране от австралийското правителство, е патентовала новата батерия и по-нататъшното тестване е планирано за по-късно тази година.
„Този подход не само благоприятства показателите за висока производителност и дълъг живот на цикъла, но също така е прост и изключително евтин за производство, като се използват водни процеси и може да доведе до значително намаляване на опасните за околната среда отпадъци“, казва Матю Хил, който също работи на екипа.
„Този подход не само благоприятства показателите за висока производителност и дълъг живот на цикъла, но също така е прост и изключително евтин за производство, като се използват водни процеси и може да доведе до значително намаляване на опасните за околната среда отпадъци“, казва Матю Хил, който също работи на екипа.
Има обаче някои предизвикателства и ограничения, свързани с технологията.