Санкциите на САЩ забавят новия руски пътнически самолет с една година
Заради санкциите е спрян вносът на някои компоненти

© ECONOMIC.BG / Wikipedia
Първият полет на МС-21 през 2018 г.
~ 1 мин.
Серийното производство на първите руски търговски самолети от времето на бившия Съветски съюз насам ще бъде отложено с една година поради санкциите на САЩ. Това заяви днес ръководителят на държавния индустриален конгломерат Ростех, съобщиха руските агенции.
Русия се надява, че МС-21, пътнически самолет с два двигателя за средни разстояния, ще конкурира Boeing и Airbus. "Ростех" е направил три прототипа и самолетът е трябвало да влезе в серийно производство в края на тази година.
Но Сергей Чемезов, изпълнителен директор на Ростех, заяви, че производството няма да започне до края на 2020 г. поради санкциите на САЩ.
Санкциите са прекъснали вноса на компоненти от Съединените щати и Япония, които са необходими, за да се направят крилата на самолета и част от опашната перка, казаха преди това руски власти.
Чемезов заяви, че сега Русия ще трябва да направи необходимите компоненти и това ще отнеме време.
„Поради това, че американците спират доставките на композитни материали (за крилата), ние се опитваме да направим собствени композитни материали”, каза той по време на военната изложба IDEX в Абу Даби, цитиран от "Интерфакс".
"Сроковете, в които можем да започнем серийното производство, се изместват малко. Трябваше да започнем да произвеждаме няколко самолета като част от серийното производство към края на тази година, но сега ще бъде към края на 2020 година", каза той.
Русия се надява, че МС-21, пътнически самолет с два двигателя за средни разстояния, ще конкурира Boeing и Airbus. "Ростех" е направил три прототипа и самолетът е трябвало да влезе в серийно производство в края на тази година.
Но Сергей Чемезов, изпълнителен директор на Ростех, заяви, че производството няма да започне до края на 2020 г. поради санкциите на САЩ.
Санкциите са прекъснали вноса на компоненти от Съединените щати и Япония, които са необходими, за да се направят крилата на самолета и част от опашната перка, казаха преди това руски власти.
Чемезов заяви, че сега Русия ще трябва да направи необходимите компоненти и това ще отнеме време.
„Поради това, че американците спират доставките на композитни материали (за крилата), ние се опитваме да направим собствени композитни материали”, каза той по време на военната изложба IDEX в Абу Даби, цитиран от "Интерфакс".
"Сроковете, в които можем да започнем серийното производство, се изместват малко. Трябваше да започнем да произвеждаме няколко самолета като част от серийното производство към края на тази година, но сега ще бъде към края на 2020 година", каза той.
Руската "Аерофлот" ще вземе на лизинг 50 от новите самолети. Сирия също води преговори за закупуване на новите самолети, съобщават от Москва.