Samsung повтаря грешките на Apple с новите си телефони
Смартфон пазарът доказано се забавя
~ 4 мин.
Преди броени часове южнокорейският гигант Samsung обяви четири нови смартфона от серията Galaxy S, а заедно с тях и първия си телефон с огъващ се дисплей – Galaxy Fold. Компанията доказа, че прави същите грешки като Apple, пише CNBC в свой анализ, насочвайки вниманието към високите цени на устройствата. Според автора това позволява на играчи като Huawei и Xiaomi бързо да печелят пазарен дял.
Статията очертава 3 основни грешки, ето ги и тях:
Грешка първа: Телефони са твърде скъпи за повечето хора
Galaxy S10e, най-евтиният от новите модели на Samsung, ще е с базова цена 749 долара, която се очаква да привлече повече купувачи. За сравнение S10 и S10+ ще се продават за по 899 долара 999 долара, като сумата расте с увеличаването на капацитета на паметта. Хората обаче не искат да харчат толкова много, пише CNBC.
Тенденциите показват, че потребителите все повече удължават времето на използване на телефона си, което подсказва, че не са готови да инвестират в нови устройства, както преди. Говорейки за iPhone, анализаторът Тони Сакконаги коментира по-рано този месец, че циклите на подмяна се удължават, включително заради ръста на цената.
Грешка втора: „Задължителните“ функции
Преди хората се редяха за нови телефони, за да се сдобият с по-добри камери, по-ярки екрани и по-високи скорости. Това бяха необходими функции, но с времето този вид иновации започнаха да се забавят. Повечето хора днес, като че ли искат устройството им просто да има по-дълъг живот на батерията.
Вместо това Samsung реши да представи богати на цвят дисплеи с четци за пръстови отпечатъци в тях, функция за зареждане на джаджи и други телефони чрез допир с гърба на новия Galaxy S10. Според автора това са подробности, за които собствениците на Galaxy S8 например не биха се решили да платят по близо 1000 долара. „Те не са достатъчно убедителни, за да могат потребителите да харчат такива пари“, смята той.
Едновременно с това е налице и Galaxy S10 5G, който обещава по-бързи скорости на данните. С лансирането на LTE телефоните хората получиха възможността да правят видео разговори и да стриймват музика и поради тази причина те бяха необходими. Въпросът около 5G обаче е какво ще предложи на потребителите, което да им е действително нужно. (Мрежите от ново поколение се очаква да подпомогнат преноса на голям обем данни, така че да се направи възможна своевременната комуникация между „умните“ автомобили, IoT усторйствата и др. бел.р.).
За сравнение иновациите в новите iPhone модели страдат от подобно изоставане. Екраните станаха по-големи процесорите по-бързи, а камерите малко по-усъвършенствани. Хората купуват, но не както преди, особено на важни пазари като Китай. „В крайна сметка всичко, което чух, са оплаквания за това как новите телефони iPhone струват прекалено много“, пише авторът на статията.
Грешка трета: Липсващата китайска брънка
Борбата за Китай е голяма и доказателство е, че приходите на Apple от продажбите на iPhone там, пострадаха. Те се сринаха с 20% тъкмо заради високите цени. Американският гигант обаче поне е на картата в азиатската страна, заемайки четвърто място по продажби на телефони. Samsung е извън топ 5.
Местни марки като Huawei, Xiaomi, Oppo се възползват от грешните стъпки на Apple и Samsung на тамошния пазар, предлагайки на клиентите по-достъпни устройства. Наред с това силният американски долара вреди на Apple, а вероятно не помага и на Samsung.
„За да бъдем честни, Samsung има по-достъпни бюджетни телефони, които продава на тези пазари, но и те, изглежда, не успяха да спечелят Китай, или поне не достатъчно, за да го вкарат в топ 5 на доставчиците там. А новите няма да помогнат“, пише изданието.
Ефектите
Тези грешки оказват съществено влияние върху Apple и Samsung, глобалните лидери на смартфон пазара. Продажбите на Apple са паднали с 7.3% през четвъртото тримесечие спрямо същото тримесечие на предходната година, според Canalys. Samsung се понижи с 5.3%.
Уви, Huawei бележи 47.3% ръст, а сънародникът му Oppo 20.6% ръст.
Подобни проценти бяха подадени и от друг анализатор. Според IDC световният пазар на смартфони „е бъркотия в момента“, а доставките са спаднали до обемите от 2014 г., отбелязвайки най-лошата година за пратки на смартфони. IDC отбелязва още, че потребителите са „разочаровани от повишаването на цените“ и че „икономическата несигурност и увеличеното проникване на големите пазари също забавят доставките“.
За да продадат повече продукти, Samsung и Apple може да се наложи да намалят маржовете – нещо, което инвеститорите вероятно не искат да чуят – за да помогнат за намаляване на цената на телефоните на разумни цени за потребителите. Или трябва да намерят начини да направят уникални преживявания, които не можете да получите никъде другаде.
„Не знам решението и това не е моя работа да разбера, но може би Apple и Samsung трябва да започнат да дават на потребителите това, което искат: евтини телефони, без да се жертват функциите. Или може би страхотни телефони с нови задължителни иновации. Обзалагам се, че ще видим опашка за нов телефон, ако някой може да продаде такъв с живот на батерията от една седмица“, обобщава CNBC.