Шефът на McDonalds напуска борда
Стив Истърбрук ще замени Дон Томпсън на поста изпълнителен директор

Изпълнителният директор на McDonalds Дон Томпсън напуска компанията от 1 март, съобщи най-голямата верига от заведения за бързо хранене в света в свое официално съобщение, цитирно от Businessinsider. Той ще излезе в пенсия, след като посвети 25 години от живота си на световно известната верига ресторанти.
Бордът на директорите на McDonalds на свое заседание реши, че най-удачно в настоящата ситуация е да назначи Стив Истърбрук за негов заместник. Той ще застане на негово място, след като досега беше Бранд мениджър на компанията. Той бе ръководител на великобританското подразделение на веригата, като пое контрол през 2006г. Преди това в продължение на пет години заемаше поста вице-президент за кралството.
„Благодарен съм, че имах възможността да работя с Дон и го поздравявам за забележителната му кариера в McDonalds”, каза Истърбрук. „За мен е чест да управлявам тази голяма компания и съм решен да работя с нашите франчайз получатели, доставчици и служители, за да придвижа напред нашите стратегически бизнес приоритети за по-добро обслужване на клиенти ни“, коментира още той в официалното съобщение.
В момента положението на McDonalds не е особеноцветущо и компанията прави опити да се вдигне на крака. Причина за това са спадащите им продажби и неуспешните опити да се лансират нови продукти. През миналата година продажбите са паднали с 3.6%, а още по-притеснителна е статистикта за печалбите от последното тримесечие, която регистрира спад от 21%, в сравнение сданните от същия период на предходната година.
Дон Томпсън пое ръководството на компанията преди две години, като по време на неговия мандат акциите на компанията почти не промениха стойността си. В същото време индексът Dow Jones нарасна с 33%, а широкият показател S&P 500 се увеличи с 47%.
В момента ръководството прави опити за промяна на ресторантите си, като нововъведенията трябвада започнат от обектите в САЩ.
На първо време те смятат да намалят предложенията си за готови менюта и паралелно с това да дадат възможност на клиентите сами да персонализират бургерите и менютата си според собствения си вкус. Подобна политика работи успешно от години при един от основните конкуренти на McDonalds в сектора на ресторантите за бързо хранене – Subway.