Шефът на Volkswagen не иска да повтори съдбата на Nokia
Според Херберт Дийс ерата на класическите автомобилни производители е приключила и компанията трябва да се насочи към софтуера

© ECONOMIC.BG / Volkswagen
~ 1 мин.
Главният изпълнителен директор на Volkswagen Херберт Дийс заяви, че германският автомобилен производител трябва да ускори трансформацията си, за да не стане втора Nokia - правейки паралел с финландската компания, която загуби доминацията си на пазара на телефони от Apple.
„Големият въпрос е: Дали сме достатъчно бързи?“, Каза Дийс на висшите мениджъри на VW след глобално заседание на борда в четвъртък. "Ако продължим със сегашната си скорост, това ще бъде много трудно."
Volkswagen трябва да премине от производител на превозни средства към производител на мобилни устройства, каза той.
„Ерата на класическите автомобилни производители приключи“, добави Дийс.
Volkswagen трябва да се захване със софтуера и електрониката на превозните средства, както и да произвежда електрически превозни средства и батерии, така че да може да спазва строгите правила срещу замърсяването.
„В обобщение това вероятно е най-трудното предизвикателство, с което Volkswagen се е сблъсквала някога“, каза Дийс и добави, че през 2020 г. производителят на автомобили трябва да се стреми да поддържа маржовете на печалба.
„Големият въпрос е: Дали сме достатъчно бързи?“, Каза Дийс на висшите мениджъри на VW след глобално заседание на борда в четвъртък. "Ако продължим със сегашната си скорост, това ще бъде много трудно."
Volkswagen трябва да премине от производител на превозни средства към производител на мобилни устройства, каза той.
„Ерата на класическите автомобилни производители приключи“, добави Дийс.
Volkswagen трябва да се захване със софтуера и електрониката на превозните средства, както и да произвежда електрически превозни средства и батерии, така че да може да спазва строгите правила срещу замърсяването.
„В обобщение това вероятно е най-трудното предизвикателство, с което Volkswagen се е сблъсквала някога“, каза Дийс и добави, че през 2020 г. производителят на автомобили трябва да се стреми да поддържа маржовете на печалба.
Volkswagen ще се стреми да повиши производителността и да намали разходите, особено в Германия, каза Дийс.
VW ще съкрати ресурсите, предназначени за горивните клетки, тъй като те няма да бъдат толкова конкурентоспособни като електрическите превозни средства поне още десетилетие. VW също ще съкрати ресурсите, отделени за нейното поделение за мобилност MOIA.