Sigma придоби български стартъп за машинно обучение

Създава се нова компания, специализира в извличането на информация от всякакъв вид писмено съдържание

Sigma придоби български стартъп за машинно обучение

Снимка: Колаж/Pixabay

932 ~ 2 мин. четене
Базираната в Лондон технологична компания Sigma News Ventures Group придоби основания в България стартъп Metabolize, специализиращ в машинно самообучение и развитие на изкуствен интелект. След финализирането на сливането бе създадена нова компания - Sigmai Limited, която ще има офис в София.
Новата компания ще прилага най-новите технологии за изкуствен интелект към писмено съдържание, за да „разбере по-добре миналото, да отговори на настоящето и да предвиди бъдещето.“

Новата компания специализира в извличането на информация от всякакъв вид писмено съдържание, включително документи, новини, записи на разговори с клиенти, финансови разговори, вътрешни и външни доклади, решения на съда, правни договори и научни доклади.

В миналото Sigma News Ventures Group използваше комбинация от собствената си технология за обработка на естествен език, системи за машинно самообучение и анализатори, базирани в София, за да анализира корпоративни новини и да свързва бизнес събитията с движението на цените на акциите.

Metabolize бе създадена през 2017 г. от норвежкия предприемач Кристофър Солхайм, за да предлага услуги, свързани с изкуствен интелект и машинно самообучение на компании, които нямат необходимия ресурс.

Сега Солхайм ще бъде председател на борда на Sigmai, а Джеси Мур, който бе главен data scientist в Metabolize, ще бъде главен изпълнителен директор на новата фирма. Михаил Минковски се присъединява от SNV на длъжност финансов директор. Тони Бърджис Уеб, бивш маркетинг директор на комуникационната компания Hill&Knowton, ще бъде член на Борда на директорите. Педер Андреас Нергаард ще отговаря за продажбите и управлението на продукта.

„Предлагаме на клиентите си конкурентно предимство, като използваме най-новата технология за машинно самообучение, за да внедрим уменията си при извличането на AI, т.е. на „actionable insights“ (практически изводи) от всеки вид писмено съдържание“, коментира Джеси Мур.
Коментари: 0