„Син Карс“ ще търси 20 млн. лв. от борсата за разширяване на производството
Собственикът на компанията Росен Даскалов иска да произвежда между 30 и 40 малки градски електромобила на ден

Български производител на състезателни автомобили „Син Карс интернешънъл“ ЕООД планира да пусне акции на борсата, а с набрания капитал ще финансира разширяването си на пазара на електрически автомобили. Това обяви собственикът на компанията Росен Даскалов в интервю за Bloomberg. Той се надява IPO-то да е успешно и да успее да набере около 20 млн. лв. от пазара.
„Нашата цел е да продаваме многофункционален малък градски автомобил, който може да се използва за куриерски доставки, таксиметрови услуги и транспортиране“, каза Даскалов. „Европейските градове се нуждаят от този вид транспорт. Градските центрове скоро ще бъдат затворени за дизелови автомобили. Китай е далеч, а ние можем да предложим по-добро качество“, добави той.
Даскалов, второ поколение автомобилен състезател, планира да предложи около 40% от акциите си в компанията. Парите ще бъдат вложени в производствена линия за малки, напълно електрически автомобили.
„Син Карс“ очаква продажбите да достигнат 2.3 млн. долара тази година и да произведе около 50 персонализирани състезателни автомобила за клиенти в САЩ, Южна Америка и Австралия.
Производителят се бори с конкуренцията на утвърдени марки като Porsche, Aston Martin и Maserati.
„Син Карс“, създадена преди пет години, представи на автомобилното изложение в Женева през март своя изцяло електрически градски автомобил S1 с начална цена от 40 000 евро.
„Междуградското пътуване с електрически автомобили, дори и с изчислен диапазон от 500 километра, може да бъде предизвикателство, тъй като все още няма надеждна мрежа от зареждащи станции в повечето европейски държави“, казва Даскалов. Според него обаче има пазарна ниша за малки електрически градски автомобили, където по-ниската скорост и по-кратките разстояния позволяват по-ниски производствени разходи.
Приспособяемото шаси на „Син Карс“ - L-City, ще бъде представено в Женева през следващата година. То ще може да се използва за различни модификации на електрически автомобили - от малки товарни камиони до леки автомобили.
Производствената линия L-City е проектирана с годишен капацитет от около 20 000 автомобила, които са насочени към европейския пазар. Началото на серийното производство е планирано за 2020 г.
„Моята мечта е да направя 30-40 коли на ден, което е реалистично за пазара, на който сме съсредоточени - големите градове в Европа“, каза той.