Столична община вече няма да плаща на посредник за SMS паркирането
За клиентите няма да има промяна в тарифите

Общината в София вече няма да плаща на фирма-посредник за SMS паркирането в "синя" и "зелена" зона. Центърът за градска мобилност (ЦГМ) придобива системата за обработване на SMS-и, съобщи БНТ. Това ще позволи на дружеството да намали и финансовите си разходи.
До момента тази дейност е минавала през фирма-посредник между дружеството и мобилните оператори, но договорът с нея изтича през септември.
ЦГМ е обявила процедура за възлагане на обществена поръчка на договаряне по реда на ЗОП с мобилните оператори и доставчици в България за предоставянето на услугата паркиране в "синя" и "зелена" зони чрез SMS-и.
Договорите с доставчиците на услугата ще са за срок от 5 години, а общата прогнозна стойност на поръчката е 7,9 млн. лева за целия петгодишен период.Това представлява до 12 % от общите приходи от услугата.
За сравнение до 2015 г. процентът, който е взиман от фирмата -посредник, е бил 15 на сто, а за последните 4 години е 13 на сто. В настоящата обществена поръчка е до 12 на сто.
За самите клиенти на зоните за почасово платено паркиране няма да има промяна в тарифите.
До края на годината от Център за градска мобилност планират да пуснат и т.нар. дигитален талон за паркиране през мобилни приложения.
Дигиталният талон позволява на водачите на автомобили да имат по-голям избор при заплащане на престоя при паркиране в зоните, а не само чрез хартия, на паркомат или с SMS-и.
Приходите от зоните за почасово платено паркиране се инвестират обратно в системата като 50 % от тях отиват за възстановяване на тротоари, изграждането на паркинги и поддържането на самата зона за почасово платено паркиране, в която вече има близо 30 000 места.
Останалите средства от приходите отиват за покриване на транспортната задача на градския транспорт.