Subaru отчете 48% по-голяма печалба за тримесечието
Компанията е подкрепена от добрите продажби на SUV моделите в САЩ
~ 1 мин.
Subaru Corp отчете 48% увеличение на оперативната печалба за второто тримесечие на годината, тъй като глобалните продажби нараснаха, водени от силното търсене на SUV моделите Ascent и Forester в Съединените щати.
Японският производител отчете оперативен доход от 92.2 милиарда йени (870 млн. долара) за периода април-юни, докато година по-рано оперативната печалба беше 62.1 млрд. йени. Резултатът е и много по-добър от очакванията на анализаторите, анкетирани от Refinitiv – 65.6 млрд. йени.
Продажбите в Съединените щати, най-големият пазар на Subaru, нарастват с 20%. Там са около 60% от общите продажби на компанията.
Производителят на Legacy и Forester запазва прогнозата си за оперативен доход от 260 млрд. йени за цялата фискална година, приключваща в края на март 2020 г., което е с 45% повече спрямо година по-рано.
По-силната йена изяжда печалбите на производителите, защото колите, изнасяни от Япония, стават по-скъпи за крайните купувачи, а стойността на печалбите, реализирани в чужбина, намалява.