„Светофарните етикети“ са добър ориентир за потребителите
Това смята председателят на КЗП Димитър Маргаритов

© ECONOMIC.BG / КЗП
~ 1 мин.
Въвеждането на тъй наречените „светофарни етикети“ на хранителните продукти е добра идея, тъй като те ще ориентират хората кои от съставките са в допустимите и кои в малко по-рискови зони. Това смята председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов.
Светофарната система в етикетите на храните и напитките се характеризира с наличието на цветни кодове със знак за внимание при означаването на количеството хранително вещество спрямо порцията. Така, ако съдържанието на някоя съставка (сол, захар, мазнини, др.) надвишава препоръчителната дневна доза, стойността ще бъде оцветявана в жълто или червено, в зависимост от количеството. Когато то е по-ниско, цветът ще бъде зелен.
Предложението за въвеждането на тази система дойде от големи мултинационални компании. Според Маргаритов е особено любопитно, че става дума не само за европейски играчи, а за такива от цял свят.
„Очевидно идеята надскача границите на Европа, Америка или дадена държава и регион“, посочи още той. И изрази мнение, че макар на този етап нейното въвеждане да е на доброволен принцип, в България тя ще се случи.
„Приветствам тази идея и смятам, че е добре тя да бъде въведена по-скоро“, каза още Маргаритов в ефира на БНР. Според него когато това се случи на практика и потребителите я тестват, ще стане ясно дали я одобряват и какви промени евентуално биха могли да се извършат за последващото подобрение на „светофарните етикети“.