Търговската война навреди на Jack Daniel's
Но засега това няма да се отрази върху цените за клиентите

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Търговската война продължава да притиска печалбите на собственика на марката уиски Jack Daniel's - Brown-Forman. Компанията обаче успя да овладее разходите, пише CNN. Производителят обяви снощи, че продажбите и приходите му са надвишили прогнозите, въпреки че плаща разходите за по-високите мита от Европейския съюз и Китай, без да ги прехвърля на клиентите чрез повишаване на крайните цени.
Главният изпълнителен директор Лоусън Уайтинг каза на пресконференция по повод финансовите резултати, че вместо да повишава цените на своята марка уиски от Тенеси и други спиртни напитки, "ние продължаваме да инвестираме в потребителска инерция, като поемаме повечето разходи, свързани с тарифите".
Компанията, която притежава и премиум марките бърбън Woodford Reserve, Old Forester, както и брандовете текила Herradura и el Jimador, добави, че засилва маркетинга си, за да рекламира нови продукти като уискито на Jack Daniel's Tennessee Apple. Brown-Forman заяви, че разходите за реклама са се увеличили с 10% през тримесечието.
Общите продажби в Америка остават силни, като се повишават с 10% спрямо същия период преди година.
Продажбите на бърбън са се повишили с 22% спрямо година по-рано, докато продажбите на текила са се увеличили с 11%.
Тези добри резултати помагат за компенсиране на по-бавния растеж в чужбина. Приходите от развитите пазари (т. е. Западна Европа, Австралия и Япония) нарастват само с 1%, докато продажбите на нововъзникващите пазари са нараснали с 4%.
Акциите на Brown Forman паднаха с 6% в четвъртък. Компанията също „скромно намали“ прогнозите си за растеж на приходите през 2020 г. с един процентен пункт поради „несигурността в настоящата икономическа и геополитическа среда на някои нововъзникващи пазари и канали за продажби на дребно, както и по-високите разходи“.