Подкаст | Скоро в България: кешбек при пазаруване с банкова карта без такси
tbi bank работи по много нови функционалности в мобилното си приложение и се прицели в топ 8 на банките в България догодина
Краят на годината по традиция е силен за банковия сектор в България заради по-голямото потребление, част от което е финансирано със заеми. В последните месеци потребителското кредитиране расте с 15% на годишна база – най-бързият темп за последните пет години.
tbi bank, която е специализирана в този сегмент, очаква това да бъде и най-силното ѝ тримесечие за тази година, а в по-общ план – прогнозата ѝ за цялата 2024 г. е за двойно по-голям растеж спрямо средния за пазара.
Банката влезе в топ 10 в България по активи в края на миналата година, а за следващата си поставя амбициозната цел за скок с още няколко места, разказаха Георги Талев, вицепрезидент „Офисна мрежа“ в tbi bank, и Елена Кънева, която ръководи продуктовия маркетинг на tbi bank app, в новия епизод на подкаста на Economic.bg „Едно наум“.
Със сигурност искаме догодина да се позиционираме между осмо и пето място“, коментира Георги, като уточнява, че това ще стане, без да купуват друга банка, а благодарение на факта, че „предизвикват пазара“.
Той допълва, че ще разчитат на „екипа, продуктите и позиционирането си“.
Двамата посочват, че банката „не прави бизнес на всяка цена“. Изискванията към кредитоискателите са свързани основно с доходите, но профилът се сформира и от други фактори. Процесът по одобрение пък е „автоматичен, дигитален, оценката става за секунди“.
Ние като банка трябва да сме изключително отговорни. Опитваме се там, където може да съдействаме и да одобрим клиента, да го направим. Но пак казвам, не на всяка цена, защото това в бъдеще ще се отрази негативно на клиента, а ние търсим дългосрочни отношения с нашите клиенти“, посочи Георги.
Нови функционалности
tbi продължава да развива мобилното си приложение в опита си да създаде супер app, в който клиентите на банката да използват редица услуги. В пика на пазаруването около коледните празници tbi bank ще интегрира кешбек при пазаруване с дебитната карта neon, когато то става през новата шопинг секция в мобилното приложение. Това ще се случи от началото на декември. По този начин банката дава допълнителен стимул за пазаруване през секцията. Кешбекът, който иначе обикновено е свързан с кредитните карти, ще бъде под формата на „награди“, които впоследствие могат да се обърнат директно в пари и да влязат в сметката на клиента.
Шопинг секцията в приложението на банката бе интегрирана в края на септември.
Надяваме се в рамките на година, когато влезете в мобилното приложение на нашата банка, да нямате нужда да влизате в друг сайт, друга платформа, да платите дадена услуга, да може да си купите билет за влак, да си запазите час за зъболекар“, допълни Георги.
В шопинг секцията на tbi bank към момента има 250 търговци, като eMAG, Fashion Days и други, а догодина се очакват и 300 нови. Към момента офертите, които те предлагат в маркетплейса, не са преференциални, но плановете са да станат такива. Покупките могат да се правят както с дебитната карта neon с налични средства, така и разсрочено, ако клиентите имат одобрен шопинг лимит към картата си.
Ние свързваме като екосистема търговци, които предлагат стоки и услуги, с нашите клиенти по много лесен и удобен начин. Това е уникален продукт, който се радвам, че ние като пионери пуснахме на пазара. Няма друга банка, която го предлага“, заяви Георги.
От пускането на функционалността в действие до момента банката има над 150 хиляди разсрочвания на покупки през продукта, като с Черния петък и празниците се очаква те да надхвърлят 200 хиляди.
Първата ни обратна връзка е, че този продукт е изключително използван“, обясни Елена.
А през следващите месеци фокус на мобилното приложение ще бъде стабилността на апликацията и подобряване на сегашните ѝ функционалности.
Имаме много неща, които в момента работят вътре в приложението, и е важно те да работят безупречно и хората да са доволни. Искаме да обърнем по-голямо внимание на стабилността и бързината на приложението“, добави Елена.
Как пазаруват българите преди празниците – с план и бюджет или импулсивно, онлайн или офлайн, за какво да имат едно наум, както и подробности за двигателите и параметрите на потребителските и по-специално стоковите заеми слушайте в новия епизод на подкаста на Economic.bg „Едно наум“.
Материалът е изготвен със съдействието на tbi bank.