10-те компании с най-добра репутация в света за 2019 г.
Класацията е изготвена от Института по Репутация GLOBAL REPTRAK

© ECONOMIC.BG / Pixabay
Това е нова епоха за корпоративната репутация, в която внимателно се разглежда всеки един аспект от дейността на компаниите и това оказва натиск върху тях. Институтът по Репутация е световен лидер в измерването и управлението на корпоративната репутация. През 2019 г. Reputation Institute е провел проучване за репутацията на компаниите , в което са взели участие над 230 000 души от 15 страни.
Резултатите показват подобрение в сравнение с 2018 г. Компаниите, които повишават репутацията си, отдават приоритет на корпоративната отговорност, привличат силно лидерство, етични са, говорят за целите на бранда си. Именно те печелят в тази трудна нова ера на репутация, споделя шефът на Reputation Institute Стефан Хан-Грифитс.
По думите му през 2018 г. балонът на репутациите се спука, но през последните 12 месеца се наблюдава възстановяване на репутацията. Компании като Netflix и Microsoft укрепиха репутацията си, докато други като Facebook и Google не успяха и бяха наказани от обществото.
С най-добра репутация през 2019 г. са Rolex, Lego Group и The Walt Disney Company. След тях се нареждат Adidas, Microsoft, Sony, Canon и Michelin. Netflix се изкачи от 24-то на 9-то място, а топ 10 се допълва от Bosch. Google и BMW отпаднаха от топ 10. Най-голям спад в репутацията има при Facebook заради слабостите в социалната мрежа и кражбата на лични данни.