„Теленор“ избра да повиши цените само с инфлацията за 2021 г.
Телекомът взима новото решение, въпреки че все още смята за законна индексацията на цените с инфлацията за две години

Снимка: Архив
„Теленор България“ обяви, че ще индексира месечните такси на своите абонати само с инфлацията за 2021 г. Писмо за това решение е изпрано от изпълнителния директор Джейсън Кинг до клиентите на телекома. По-рано тази седмица Административен съд София-град отхвърли жалбата на компанията срещу предварителното изпълнение на заповедта на Комисията за защита на потребителите, с която се забранява корекцията на цените с инфлацията за две години.
Сега Кинг изтъква, че компанията все още намира първоначалното си решение за индексиране с инфлацията за две години за законосъобразно.
Независимо от това през февруари ще извършим индексация на месечните абонаменти със средногодишния индекс на потребителските цени на НСИ само за 2021 г., точния размер на който очакваме да бъде публикуван на 18 януари 2022 г. Очакваме, че реалното изражение на тази индексация ще бъде увеличение с около 1 лев на месечната ви сметка.“
В отвореното писмо до клиентите изпълнителният директор на Теленор обръща внимание на усложнената икономическа ситуация в България и по света. Той отбелязва, че само сметките за електричество на компанията са нараснали с двуцифрен процентен, а увеличението на разходите за пощенски, куриерски услуги, разходи за магазинна мрежа и охрана, достига до 20%.
В светлината на тези факти и след дълго обмисляне ние взехме трудното решение да индексираме цените на абонаментните планове в съответствие с договорите ни с клиентите, така че да можем да продължим да поддържаме същото високо ниво на качество на услугата и клиентско изживяване.“