Tesla се кани да навлезе на пазара в Индия
Правителството планира до 2030 г. в страната да се продават само електрически коли
Изпълнителният директор на Tesla Илън Мъск обяви, че е в процес на разговори с правителството на Индия за пускането в продажба на електрически автомобили в страната. В момента държавата е четвъртият по големина автомобилен пазар в света. Желанието на местните власти обаче е да се преборят със замърсяването и една от мерките, които ще предприемат е именно масовото внедряване на електромобили.
Сега Илън Мъск коментира в Twitter, че води преговори за облекчаване на санкциите за внос, докато не дойде моментът Tesla да изгради собствен завод в страната. Това не е първият път, когато той обявява амбициите си за навлизане на индийския пазар. През февруари Мъск изрази надеждата си Tesla да дебютира на местния пазар още това лято.
Анализаторите смятат, че Индия може да се превърне в един от най-важните пазари за компанията. Причини за това те откриват, от една страна, в огромното население на страната и от друга – желанието на властите да се съсредоточат върху намаляването на вредните емисии.
Електрическата мобилност в Индия
На фона на сегашните си темпове страната се очаква да стане третият по големина автомобилен пазар до 2020 г., сочи доклад на индийската фондация Brand Equity. Данните сочат, че през миналата година сегментът на пътническите автомобили е отбелязал най-голям прираст, въпреки че двуколесните превозни средства все още са най-масовото средство за транспот в страната.
Някои чуждестранни производители на автомобили обаче полагат значителни усилия да повишат продажбите си в Индия, стимулирани от репресивните мерки срещу дизеловите коли.
Това, което дава надежда за успех на Tesla, е желанието на Индия да популяризира електрическите и хибридните превозни средства. Неотдавна индийското Министерство на енергетиката обяви Национален план в областта на електрическата мобилност, който гласи, че до 2030 г. в страната трябва да се продават само електрически превозни средства. С цел да се стимулират производството и продажбите, плановете са само до 2020 г. в страната да бъдат налични 6-7 милиона електромобила и хибридни коли.
Едно от големите предизвикателства към осъществяването на тази визия е изграждането на зарядна инфраструктура, което предполага значителни инвестиции.
От гледна точка на Tesla и нейните планове за достигане до нови пазари – в момента Мъск проучва Индия, но амбицията му е да навлезе в Китай, който е най-големият автомобилен пазар в света.